Blue1 Helsinki-Vaasa sekä Vaasa-Kööpenhamina-reitille

Blue1 Helsinki-Vaasa sekä Vaasa-Kööpenhamina-reitille Blue1 panostaa voimakkaasti Vaasan liikenteeseen. Yhtiö jatkaa aloittamaansa kotimaan lentoliikennettä avaamalla suorat lennot Helsingin ja Vaasan välille 31. tammikuuta 2005 alkaen. Lentojen myynti alkaa viikolla 52. Reittiä lennetään kolmesti päivässä viitenä päivänä viikossa ja kerran päivässä sunnuntaisin nykyaikaisella 47-paikkaisella Saab 2000 -potkuriturbiinikoneella, jonka matkustusmukavuus on suihkukoneen luokkaa. Nyt jo kolmannen kotimaan reitin avaaminen on seuraava askel Blue1:n laajenemisohjelmassa. Vaasa on tärkeä kohde yhtenä Suomen vilkkaimmista liikennekohteista. Blue1 tarjoaa matkustajille tervetulleen vaihtoehdon Helsingin ja Vaasan väliseen liikenteeseen nykyaikaisella kalustolla sekä hyvän palvelun kilpailukykyisine hintoineen. Blue1 aloittaa myös suorat lennot Vaasan ja Kööpenhaminan välille. Reittiä liikennöidään kerran päivässä viitenä päivänä viikossa nykyaikaisella 47-paikkaisella Saab 2000 -potkuriturbiinikoneella, jonka matkustusmukavuus on suihkukoneen luokkaa. Liikenteen avaaminen Vaasan ja Kööpenhaminan välille on tärkeä askel Blue1:n laajentumissuunnitelmissa, näin varmistetaan emoyhtiö SAS:n syöttöliikennettä Vaasasta maailmalle. Blue1:n lentojen varaaminen käy kätevästi internetissä osoitteessa www.blue1.fi. Blue1 on uudistanut nettisivunsa voidakseen entistä paremmin palvella asiakkaita, jotka ensisijaisesti hakevat edullisia lentomatkoja pisteestä A pisteeseen B. Blue1:lla on yhteensä yli 140 lentoa päivittäin Suomesta ja Suomeen. Nykyaikainen lentolaivue koostuu 9 Avro RJ -suihkukoneesta ja 5 Saab 2000 -potkuriturbiinikoneesta. Blue1 inleder trafik mellan Vasa och Helsingfors samt Vasa och Köpenhamn Blue1 satsar på Vasa. Bolaget fortsätter sin inrikesexpansion med att öppna linjen Helsingfors-Vasa den 31 januari 2005. Försäljningen börjar under vecka 52. Linjen flygs tre gånger per dag, fem dagar i veckan och en gång på söndagar med Saab 2000 med plats för 47 passagerare. Öppnandet av den tredje inrikeslinjen är nästa steg i Blue1's expansionsprogram. Vasa är en av de viktigaste trafikpunkterna i Finland. Blue1 erbjuder resenärerna ett välkommet alternativ på trafiken mellan Helsingfors och Vasa med moderna flygplan, bra service och konkurrenskraftiga biljettpriser. Blue1 inleder samtidigt trafik mellan Vasa och Köpenhamn. Rutten trafikeras en gång per dag fem dagar i veckan med Saab 2000. Öppnandet av trafiken från Vasa till Köpenhamn vid sidan om Stockholm är ett viktig steg i Blue1s expansionsprogram och ger kunderna förbättrade förbindelser ut i världen. Det är behändigt att boka Blue1's flyg via internet på adressen www.blue1.fi. Blue1 har förnyat sin hemsida för att ge bättre service åt passagerare som primärt vill ha förmånliga biljettpriser för flyg mellan två städer. Blue1 har över 140 dagliga flyg till/från och i Finland och den moderna flygplansflottan består av 9 Avro RJ jetplan och 5 Saab 2000 turboprop plan. BLUE1 CORPORATE COMMUNICATIONS Lisätietoja/ Ytterligare information: Tom Christides, viestintäjohtaja/informationsdirektör, Blue1, puh/tel +358 40 752 3131 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=57900&fn=wkr0001.pdf