• Blue1/

Blue1 ja Golden Air tiivistävät yhteistyötään –  kotimaan liikenne kasvaa

Blue1 kasvattaa syksyn aikana lentojensa määrää huomattavasti niin koti- kuin ulkomaan liikenteessä. Laajenevan lentotoiminnan mahdollistaa osaltaan uusi alihankintasopimus. Syksystä alkaen jo viisi Golden Airin konetta lentää Blue1:n väreissä.

Blue1 on maaliskuun lopusta 2010 alkaen tuottanut Länsi-Suomen reittiensä (Blue1:n Turun, Tampereen ja Vaasan liikenne Tukholmaan) liikenteen alihankintana ruotsalaislentoyhtiö Golden Airin kanssa.
Syyskuun alusta alkaen yhteistyö laajenee Helsingistä lähtevään Suomen kotimaan liikenteeseen, etupäässä Blue1:n reiteille Kuopioon ja Vaasaan, sekä SAS:n kanssa yhteistyössä lennettävälle Ruotsin kotimaan reitille Tukholma-Kalmar.  Laajeneva yhteistyö kattaa myös marraskuun alussa avautuvan uuden Blue1:n reitin välillä Oulu-Tukholma. Syksystä alkaen jo viisi Golden Airin konetta lentää Blue1:n väreissä.

- Tällä kumppanuusmallilla Blue1 tarjoaa entistäkin laajemmat kotimaan lentoyhteydet sekä jatkoyhteydet Helsingin kautta maailmalle Blue1:n ja muiden Star Alliance –lentoyhtiöiden siivin. Kaikkien Helsingistä lähtevien, myös Golden Airin koneilla lennettävien,  Blue1-lentojen matkustamopalvelusta vastaavat tutusti Blue1:n suomalaiset lentoemännät ja stuertit, kertoo Juha Järvinen, Blue1:n kaupallinen johtaja.

Blue1:n suuntaa yhä vahvemmin suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Yhtiön uuden liiketoimintamallin ytimessä ovat vahvat kumppanuudet, esimerkkinä läheinen alihankintayhteistyö Golden Airin kanssa. Syksyn 2010 aikana Blue1:n kotimaan lentojen määrä kasvaa kaikkiaan 22% edellisvuoteen verrattuna.

Lentoyhtiö Blue1 on ollut jo vuosia vahvasti kasvava yhtiö Suomen kotimaan liikenteessä, sekä suorien reittilentoyhteyksien edelläkävijä maakunnista ulkomaille. Ulkomaan liikenteessä Blue1 on tänä vuonna jo avannut reitit Berliiniin ja Brysseliin sekä ilmoittanut uusista reittiavauksista, kuten Helsinki-München 13.9. alkaen.

Lisätietoja:
• Juha Järvinen, Kaupallinen johtaja Blue1 050 522 2993