Blue1 ja Spanair tiiviiseen yhteistyöhön Espanjan liikenteessä

Blue1 ja Spanair ryhtyvät codeshare-yhteistyön Suomen ja Espanjan välisessä lentoliikenteessä. Spanairin aloittaessa liikennöinnin Suomeen Blue1ja Spanair tarjoavat 1/11 alkaen päivittäiset yhteydet Barcelonaan suorilla lennoilla tai Skandinavian kautta.

Blue1 tarjoaa 1. marraskuuta alkaen lentomatkustusta Espanjaan codeshare-yhteistyönä espanjalaislentoyhtiö Spanairin kanssa. Spanair aloittaa suorat lennot Barcelonan ja Helsingin välillä 1.11., kahdesti viikossa. Suorien maanantai- ja perjantailähtöjen lisäksi Spanair liikennöi Helsingistä Barcelonaan nopealla yhteydellä Kööpenhaminan kautta lauantaisin ja sunnuntaisin, sekä Tukholman kautta tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin.  Keväästä 2011 alkaen suorien lentojen määrä nousee neljään viikossa.

Blue1 reittitarjonta Espanjassa kattaa uuden codeshare-yhteistyön myötä Barcelonan ohella myös Madridin ja Palma de Mallorcan. Vastaavasti Blue1:n ympärivuotiset kotimaankohteet Kuopio, Vaasa ja Oulu operoidaan jatkossa myös Spanairin lentonumeroilla.

Yhteislentojen avulla Blue1 tarjoaa 1. marraskuuta alkaen erinomaiset jatkoyhteydet Barcelonan kautta Espanjan kotimaanlennoille sekä Kanarian saarille.

Sekä Blue1 että Spanair ovat maailman suurimman lentoyhteenliittymän, Star Alliancen jäseniä.

Lisätietoja: Blue1 viestintä 050-444 0607