• Blue1/

Blue1 ja UNITED yhteistyöhön:Nyt toistakymmentä lentoyhteyttä päivässä Suomesta Yhdysvaltoihin

Blue1, SAS Scandinavian Airlines sekä yhdysvaltalainen UNITED tarjoavat maaliskuusta alkaen kattavasti päivittäisiä lentoyhteyksiä Suomesta Yhdysvaltoihin. Uusi yhteislentokumppanuus (code-share) Blue1:n ja UNITED –konserniin kuuluvan Continental Airlinesin kanssa nostaa päivittäisten lentoyhteyksien määrän Yhdysvaltoihin maaliskuussa 13:een.

SAS lentää päivittäin 3 kertaa New Yorkiin, kahdesti päivässä Chicagoon sekä päivittäin Washingtoniin. Uusi yhteistyö Blue1:n ja UNITED –konserniin kuuluvan Continental Airlinesin kanssa lisää päivittäisiä yhteyksiä Oslon, Tukholman ja Kööpenhaminan kautta lisäksi myös Lontoon, Amsterdamin, Brysselin ja Pariisin kautta Blue1:n suorin lennoin Helsingistä.

Blue1:n ja SAS:n tavoin Star Alliance –lentoyhteenliittymään kuuluva UNITED on maailman suurin lentoyhtiö, joka syntyi United Airlinesin ja Continental Airlinesin fuusiosta syksyllä 2010. UNITED – lentoyhtiöllä on 222 kohdetta USA:ssa, 372 globaalisti ja 144 miljoonaa matkustajaa vuodessa.

”Uusi yhteistyö Blue1:n ja UNITED:n välillä on ensimmäinen askel siihen suuntaan, että saamme lähivuosina kilpailua myös Suomen ja Pohjois-Amerikan väliseen suoraan matkustajaliikenteeseen. Nyt jo yhdessä SAS:n ja UNITED:n kanssa Blue1 pystyy tarjoamaan kattavasti päivittäisiä yhteyksiä Suomen ja Pohjois-Amerikan välillä", toteaa Juha Järvinen, Blue1:n kaupallinen johtaja.

Lisätietoja:
Juha Järvinen, Kaupallinen johtaja +358 50 522 2993