Blue1 kaksinkertaistaa lentolaivueensa Boeing 717-matkustajakoneilla

Blue1 investoi lentolaivueessaan Boeing 717-matkustajakoneisiin nopeasti laajenevan reittiverkoston ja lisääntyvien vuorotiheyksien tarpeisiin. Moderni 120-paikkainen Boeing 717-200 edustaa lyhyiden ja keskipitkien matkojen lentokonetyyppien kärkeä. Ensimmäiset Boeing 717 matkustajakoneet liittyvät Blue1:n kasvavaan lentolaivueeseen syksystä 2010 alkaen.

Blue1 suuntaa yhä vahvemmin liikematkustajien lentoyhtiöksi ja panostaa voimakkaasti niin reittiensä kuin lähtöjensä määrään. Myös palvelutuotteen sisältö uudistuu suomalaisen liikematkustajan uusiutuviin tarpeisiin. Boeing 717:lla on merkittävä rooli yhtiön reittistrategiassa ja lentoliikenteen kasvussa sekä myös asiakkaan palvelukokemuksessa.

Boeing 717 on moderni lentokonetyyppi, joka edustaa kokoluokkansa kärkeä regional jet-luokassa. Boeing 717 on suunniteltu operoimaan tiheitä vuorovälejä lyhyillä ja keskipitkillä lentomatkoilla ja vastaa erinomaisesti Blue1:n liikenneohjelman tulevaisuuden tarpeita. Boeing 717 on polttoainekulutuksen ja ympäristövaikutusten osalta luokkansa kärkeä, mahdollistaen tehokkaan operoinnin asiakkaan hyödyksi. 120-paikkainen Boeing 717 edustaa matkustusmukavuudeltaan uutta tasoa Blue1:n lentolaivueessa.

Alueelliseen lentotoimintaan suunniteltu Boeing 717 vastaa konerungoltaan suurempien matkustajakoneiden kokoluokkaa, mikä näkyy väljempänä matkustusmukavuutena koneen viisi rinnan istuimissa niin jalka- kuin istumatilana. Myös matkustajille tärkeät matkustamon tavaratilat vastaavat vetoisuudeltaan suuremman kokoluokan matkustajakoneita.

Ensimmäiset Boeing 717 –koneet saapuvat Blue1:n lentolaivueeseen syksystä 2010 alkaen. Koneiden määrä lentolaivueessa nousee puolessa vuodessa yhdeksään. Blue1:n tavoitteena on Boeing 717 -konetyypin myötä parin vuoden sisällä kaksinkertaistaa lentolaivueensa koko ja siirtyä yhden konetyypin laivueeseen.

Lisätietoja:
- Tom Christides, Viestintäjohtaja 040 7523131