Blue1 lisää Pohjois-Suomen lentojaan

Blue1:n lisää voimakkaasti Pohjois-Suomen ja erityisesti Oulun liikennettään uuden talviaikataulukauden myötä.

Blue1 lisää Helsingin ja Oulun välistä liikennettään. Vuorojen määrä kasvaa viidestä seitsemään. Kuudes lentovuoro lisättiin jo 1. lokakuuta ja uutta seitsemättä lisävuoroa liikennöidään 4. marraskuuta alkaen. Helsingin ja Oulun väliseen liikenteeseen on jo pitkään toivottu lisävuoroa sekä aamu- että iltaliikenteeseen. Uudet lisävuorot palvelevat entistä paremmin etenkin liikematkustajia. Helsingin ja Oulun välistä reittiä liikennöidään sekä Avro RJ – että MD90-konetyypeillä. Uutuutena yhtiö aloittaa liikenteen Helsingin ja Kuusamon välillä 11. helmikuuta 2009.

Aiemmin ilmoitetusta poiketen Helsingin ja Kuusamon välistä reittiä liikennöidään kahden vuoron sijaan kolmesti viikossa: keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin 26. huhtikuuta 2009 asti. Blue1:n voimakas panostus Pohjois-Suomen ja Lapin liikenteeseen on osa yhtiön uutta reittisuunnittelustrategiaa. Blue1 tarjoaa sesongin mukaan sopeutettuja aikatauluja, jotka paremmin vastaavat asiakkaiden tarpeita. Yhtiö tarjoaa suomalaiselle matkustajalle varteenotettavan ja kilpailukykyisen vaihtoehdon lentää Helsingin ja Kuusamon välillä sesonkiaikana. Yhdensuuntaisen lentolipun hinta on edullisimmillaan 79 euroa veroineen ja matkustajamaksuineen. Reittiä liikennöidään tämän päivän ympäristönormit täyttävällä 166-paikkaisella MD90-koneella.

Blue1 kaksinkertaistaa lentonsa Kittilään tulevan talviaikataulukauden myötä.
Yhtiö aloittaa liikennöinnin Helsingin ja Kittilän Lennot alkavat jo 7. marraskuuta, jolloin lennetään kaksi vuoroa viikossa 13. helmikuuta asti. Lisävuoroja lennetään joulun sekä uuden vuoden aikana. Helsingin ja Kittilän välisten lentojen määrä kasvaa 10 viikkovuoroon 13. helmikuuta alkaen. Yhtiö liikennöi 10 viikkovuoroa aina huhtikuun loppuun asti. SAS puolestaan aloittaa lennot Tukholman ja Kittilän välillä 19. joulukuuta alkaen. Uudistuksen myötä Blue1:n ja SAS:n lennot tarjoavat loistavat yhteydet Keski-Euroopasta Kittilään ja takaisin. Nyt myös Kittiläläisillä on mahdollisuus lähteä matkaan suoraan omalta kotikentältään Blue1:n ja SAS:n siivin joko Eurooppaan tai SAS:n siivin myös kaukokohteisiin.

Blue1 parantaa myös Helsingin ja Kuopion välistä liikennettään uusituilla aikatauluilla.
Aikaistettu aamuvuoro mahdollistaa paremmat jatkoyhteydet Kuopiosta Helsingin kautta esim. Tukholmaan. Uusi parannettu aikataulu astui voimaan 1.10.

Blue1:n lentojen varaaminen käy kätevästi internetissä osoitteessa www.blue1.fi. Sivuilla oleva varausmoottori on saanut erityistä kiitosta selkeydestään ja helppokäyttöisyydestään.