Blue1:lle lisää liikematkakohteita ja –vuoroja 2011

Blue1 suuntaa yhä vahvemmin suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Viime vuonna alkanut reittiverkoston liikematkustuskohteiden uusiutuminen saa jatkoa tänä vuonna: uudet reitit Tallinnaan ja Amsterdamiin sekä lisää vuoroja Eurooppaan.

Blue1 aloittaa 31. tammikuuta 2011 liikennöinnin Helsingin ja Tallinnan välillä. Reittiavaus vahvistaa Helsinki-Vantaan asemaa Blue1:n lentojen solmuasemana. Virolaismatkustajille avautuu nyt Helsinki-Vantaan kautta erinomainen uusi lentoyhteyksien kirjo niin Suomeen, Skandinaviaan kuin Eurooppaan, Blue1:n ja muiden Star Alliance –lentoyhtiöiden siivin. Uusi reitti lennetään kahdesti päivässä 72-paikkaisella ATR-72 konetyypillä.

Blue1 aloittaa 27. maaliskuuta 2011 suoran lentoliikenteen Helsingistä Amsterdamiin kahdella arkivuorolla päivittäin. Blue1:n reittiavaus Amsterdamiin tuo pitkästä aikaa Star Alliance - lentoyhtiöiden reittiverkostoon suoran yhteyden Helsingin ja Amsterdamin välille. Schipholin lentoasema Amsterdamissa (AMS) on Euroopan viidenneksi vilkkain ja keskeinen risteysasema Star Alliancen lentoyhtiöille. Blue1 tarjoaa Amsterdamin reitillä hyvät liityntäyhteydet kumpaankin suuntaan Blue1:n kotimaan kohteisiin Oulu, Vaasa ja Kuopio. Arkipäivien aamu- ja iltayhteydet liikennöidään Blue1:n uudella Boeing 717 –konetyypillä.

Blue1 lisää vuoroja keskeisiin Euroopan-kohteisiinsa. 31. tammikuuta 2011 Blue1 kaksinkertaistaa vuoronsa Helsingistä Pariisiin uudella aamuvuorolla. Myös yhteydet Brysseliin lisääntyvät. Blue1 lisää lentoja 11:sta 15:en viikkovuoroon maaliskuussa 2011.

Tulevat lisäykset Blue1:n reittiverkostoon yhdessä kasvavan codeshare-yhteistyön kanssa liittävät Suomen yhä tiiviimmin osaksi Star Alliancen maailman kattavinta lentoreittien verkostoa. Keväästä alkaen Helsinki-Vantaan lentoasemalta on päivittäiset suorat yhteydet 19:än ulkomaan kohteeseen Euroopassa Star Alliance –lentoyhtiöiden siivin.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Tom Christides +358 40 7523131