Blue1:n kotimaanliikenne edelleen vahvassa nousussa

Blue1:n kotimaan liikenteen matkustajamäärä nousi kesäkuussa 7 % 44 000 matkustajaan. Käyttöaste kotimaan liikenteessä nousi 9,5 prosenttiyksikköä 65,4 prosenttiin. Vuoden alusta yhtiö on kuljettanut kotimaan liikenteessä 258 000 matkustajaa, mikä on 21 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Euroopan liikenteen matkustajamäärä laski 4 % 39 000 matkustajaan. Käyttöaste kasvoi 13,9 prosenttiyksikköä 85,7 prosenttiin. Skandinavian liikenteen matkustajamäärä laski 17 % 91 000 matkustajaan käyttöasteen ollessa 74,3 %. Matkustajamäärän väheneminen johtuu länsirannikon ja Skandinavian välisen liikenteen tarjonnan uudelleen järjestelyistä. Reitit Tampereelta ja Turusta Kööpenhaminaan lennetään nykyään Scandinavian Airlinesin toimesta.

Vuoden alusta kokonaismatkustajamäärä on noussut 2 % 918 000 matkustajaan. Kysyntä (RPK=myydyt henkilökilometrit) on noussut 10 % ja kapasiteetti (ASK=tarjotut hkm:t) 9 %. Yhtiön matkustajakäyttöaste oli 64,9 prosenttia.

Kesäkuussa Blue1:n lennoista 84 % lähti 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta lähtöajasta ja 98 % suunnitelluista lennoista lennettiin.

Blue1 Corporate Communications

Lisätietoja: