Blue1:n kotimaanliikenne kasvoi 18 %

Vuoden alusta yhtiö on kuljettanut kotimaan liikenteessä 307 000 matkustajaa, mikä on 18 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Blue1:n kotimaan liikenteen matkustajamäärä nousi elokuussa 5 % 32 000 matkustajaan. Käyttöaste kotimaan liikenteessä laski 0,5 prosentti-yksikköä 61,9 prosenttiin. Pienentyneestä tuotannosta huolimatta Blue1:n käyttöaste nousi 1,7 prosenttiyksikköä elokuussa edellisvuoteen verrattuna.

Euroopan liikenteen matkustajamäärä nousi  14 % 43 000 matkustajaan. Käyttöaste kasvoi 7,8 prosenttiyksikköä 82,2 prosenttiin. Skandinavian liikenteen matkustajamäärä laski 18 % 73 000 matkustajaan käyttöasteen ollessa 69,6 %. Matkustajamäärän väheneminen johtuu länsirannikon ja Skandinavian välisen liikenteen tarjonnan uudelleen järjestelyistä. Reitit Tampereelta ja Turusta Kööpenhaminaan lennetään nykyään Scandinavian Airlinesin toimesta.

Vuoden alusta kokonaismatkustajamäärä on noussut 0,5 % 1 181 000 matkustajaan. Kysyntä (RPK=myydyt henkilökilometrit) on noussut 8 % ja kapasiteetti (ASK=tarjotut hkm:t) 7 %. Yhtiön matkustajakäyttöaste oli 68,1 prosenttia.

Elokuussa Blue1:n lennoista  87,7% lähti 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta lähtöajasta ja 99,3 % suunnitelluista lennoista lennettiin.

Liikemiesluokka uudistuu Blue1:n Euroopan reiteillä

Blue1 jatkaa aloittamaansa liikematkauudistusta ja laajentaa 20. syyskuuta alkaen liikematkustajille suunnatun uuden luokan koskemaan myös Euroopan reittejä.

Blue1 lentää Euroopassa Amsterdamiin,  Berliiniin,  Hampuriin, Lontooseen,  Budapestiin, Varsovaan, Pariisiin, Nizzaan, Barcelonaan, Roomaan, Milanoon, Ateenaan ja Zürichiin.