Blue1:n lennot Terminaaliin 1 - lisää sujuvuutta lentomatkaan

Helsinki-Vantaan lentoasemalla siirrytään 5. elokuuta lentoyhtiökohtaiseen terminaalijakoon. Sen myötä Blue1:n kaikki lennot, niin koti- kuin ulkomaan, siirtyvät Terminaaliin 1. Palveluiltaan lähes täysin uudistuva Terminaali 1 mahdollistaa syksyn mittaan entistä sujuvamman lentomatkustuksen Blue1:n asiakkaille.

Elokuun 5. päivä 2009 Helsinki-Vantaan lentoasemalla päättyy jako koti- ja ulkomaan terminaaleihin. Jatkossa terminaalit määräytyvät lentoyhtiökohtaisesti ja kaikki Blue1:n koti- ja ulkomaan lennot, sekä lähtevät että saapuvat, siirtyvät Terminaaliin 1 (nykyinen kotimaan terminaali). Myös SAS sekä 4 muuta Star Alliancen lentoyhtiötä siirtyvät Terminaaliin 1. Kaikkiaan terminaalista operoi 12 lentoyhtiötä.

Terminaalin mittava uudistustyö myös kansainvälisen liikenteen Terminaaliksi 1 valmistuu pääosin 5.8. 2009 mennessä, kaikilta palveluiltaan ja toiminnoiltaan vasta loppusyksystä.

Terminaalissa 1 kaikki palvelut lähellä matkustajia
Blue1:n matkustajille Terminaali 1 tuo jatkossa entistä sujuvampaa matkustamista. Kompaktissa terminaalissa kaikki palvelut ja toiminnot ovat lähellä matkustajia. Transfer jatkolennoille lyheneeja matkatavaran käsittely nopeutuu, kun Star Alliance -yhteistyökumppanit ovat saman katon alla.
Uutta on myös SAS Business Lounge Terminaalissa 1 palvellen Blue1:n ja SAS:n matkustajia niin koti- kuin ulkomaan lennoilla. SAS Business Lounge muuttaa Terminaali 1:n porttialueelle täysin uudistuneena ja entistä laajempana lokakuussa.
Pohjoismaiden muilta päälentoasemilta tuttu Blue1:n ja SAS:n liikematkustustajien Fast Track – turvatarkastus on sekin uutta Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Fast Track –palvelu avautuu syksyn aikana.
Myös Blue1/SAS palvelupiste muuttaa terminaalien välisestä yhdyskäytävästä Terminaalin 1 alakertaan lähemmäksi asiakkaita.

Luvassa sujuvampaa lentomatkustusta
Blue1:n ja sen pääyhteistyökumppaneiden lentojen siirtyminen Terminaaliin 1 on tärkeää Blue1:lle yhtiön maapalvelujen kehittämisessä. ”Kunhan uudistettu Terminaalimme 1 saadaan syksyn mittaan kaikkien palvelujen ja toimintojen osalta käyttöön, palvelee se matkustajiamme uudella tasolla. Matkustuksen sujuminen ennen lentoa ja sen jälkeen on matkustajillemme yhä tärkeämpää.
Blue1 haluaa toimia edelläkävijänä myös maapalveluiden kehittämisessä”, kertoo Blue1:lla terminaaliuudistuksesta ja palvelutuotteista vastaava johtaja Johanna Jäkälä.
Terminaalissa 1 on uutta syksyn aikana myös mm. uusiutuva matkatavaroiden luovutus- ja tullialue, uusi rajatarkastuspiste sekä uudistetut ravintola- ja kahvilapalvelut sekä myymälätarjonta.

Lisätietoja:
Blue1 Communications, 050 444 0607