Blue1:n lentäjiltä lakkovaroitus

Mahdolliset työtaistelutoimet laittomia

Blue1:n lentäjäyhdistys on tänään 3.6. 2010 antanut lakkovaroituksen ja sitä koskevan ylityökiellon. Blue1 Oy katsoo lentäjien työtaistelutoimien olevan laittomia, Blue1:lla ja  Blue1:n  lentäjäyhdistyksellä  on voimassa oleva työehtosopimus helmikuun loppuun 2011 saakka.

Blue1:ssa maaliskuun puolivälissä käynnistetyt yhteistoimintaneuvottelut ovat lentäjien osalta edelleen kesken. Lentäjien osalta yhteistoimintaneuvottelujen perusteena ovat toimintojen uudelleenjärjestelyt, kahden Avro RJ85 –leasingsopimuksen päättyminen sekä uuden lentokonetyypin käyttöönottoon liittyvä lentotoiminnan uudelleen organisointi.

Yhtiön tavoitteena yhteistoimintaneuvotteluissa on saada aikaan pitkäaikainen, vakautta luova ratkaisu, jolla turvataan yhtiön kustannustehokkuus, kilpailukyky ja kannattavuus lentoalan muuttuvassa toimintaympäristössä myös tulevaisuudessa.

Blue1 varautuu työmarkkinahäiriöihin ja pyrkii turvaamaan normaalin lentotoiminnan korvaavin liikennejärjestelyin.

Lisätietoja;
Viestintäjohtaja Tom Christides 040-752 3131