Blue1:n liikennekehitys heinäkuussa 2010

Blue1:n liikenteen kasvu jatkuu vahvana - Euroopan matkustajamäärä +28%

Heinäkuussa Blue1:n kokonaismatkustajamäärä oli 109 000 matkustajaa, mikä on 13% enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Vuoden alusta Blue1 on kuljettanut 845 000 matkustajaa,  saman määrän kuin vastaavana ajanjaksona 2009. Kysyntä (RPK=myydyt henkilökilometrit) nousi heinäkuussa 17 % ja kapasiteetti (ASK=tarjotut hkm:t) 13%. Matkustajakäyttöaste nousi heinäkuussa verrattuna viime vuoteen 2,7 prosenttiyksikköä 85,3 prosenttiin. Käyttöaste vuoden alusta on noussut 3,7 prosenttiyksikköä 69,7 prosenttiin. Heinäkuussa Blue1:n lennoista 80,6 % lähti aikataulun mukaisesti ja 98,9 % suunnitelluista lennoista lennettiin.

Eurooppa kasvaa
Blue1:n lentomatkojen kokonaiskysynnän noustessa heinäkuussa 17% oli kasvu voimakkainta Euroopan liikenteessä. Heinäkuussa Blue1:n Euroopan liikenteen matkustajamäärä kasvoi kokonaista +28%. Euroopan liikenteen merkitys Blue1:lle on kasvussa yhtiön suunnatessa yhä vahvemmin suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Seuraavaksi Blue1:n Euroopan liikenne laajenee syyskuussa uudella reitillä Müncheniin, lokakuussa kaksinkertaistuvat vuorot Zürichiin.

Boeing 717
Blue1:n  uudella konetyypillä Boeing 717 on merkittävä rooli yhtiön uuden suunnan mukaisessa reittistrategiassa ja lentoliikenteen kasvussa. Blue1 vastaanotti ensimmäisen Boeing 717-konetyypin matkustajakoneensa 3. elokuuta. Boeing 717 -koneiden määrä lentolaivueessa nousee maaliskuun loppuun mennessä yhdeksään.
Katso kuva:

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Tom Christides: 040 7523131