Blue1:n liikennekehitys maaliskuussa 2008

Euroopan liikenne jatkoi nousuaan: käyttöaste nousi 7,3 %. Kotimaan liikenteen tiukempi tulosohjaus sekä kahden Euroopan kohteen lopettaminen (AMS ja TXL) vaikuttivat negatiivisesti maaliskuun liikenne-kehitykseen.

Maaliskuussa yhtiön kokonaismatkustajamäärä oli 135 000 matkustajaa, mikä on  19 % vähemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kysyntä (RPK=myydyt henkilö-kilometrit) laski 10 % ja kapasiteetti (ASK=tarjotut hkm:t) 7 %. Yhtiön matkustajakäyttöaste oli 63,4, mikä on 0,1 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuotta aiemmin.

Maaliskuussa yhtiö kuljetti kotimaan liikenteessä 36 000 matkustajaa, mikä on 28 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Käyttöaste kotimaan liikenteessä oli 59,9 %, mikä on 4,9 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuotta aiemmin.

Maaliskuussa yhtiö kuljetti Skandinavian liikenteessä 69 000 matkustajaa, mikä on 20 % vähemmän kuin vuotta aikaisemmin. Käyttöaste Skandinavian liikenteessä oli 57,2 %, mikä on 6,5 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuotta aiemmin.

Maaliskuussa yhtiö kuljetti Euroopan liikenteessä 30 000 matkustajaa, mikä on 3 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Käyttöaste Euroopan liikenteessä oli 70 %, mikä on 7,3 prosenttiyksikköä enemmän kuin vuotta aiemmin.

Maaliskuussa Blue1:n lennoista 80,1 % lähti 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta lähtöajasta ja  97,7 % suunnitelluista lennoista lennettiin eli  2 104 lennosta peruttiin 49 lentoa.

Blue1 Corporate Communications