Blue1:n viides Boeing 717 matkustajakone kaupalliseen liikenteeseen

Blue1:n viides Boeing 717, OH-BLP Star Alliance-ulkoasussa, lensi ensilentonsa tiistaiaamuna 18. 1. Helsingistä Osloon.

Blue1 on syksystä alkaen ottanut lentolaivueessaan käyttöön Boeing 717-matkustajakoneita nopeasti laajenevan reittiverkoston ja lisääntyvien vuorotiheyksien tarpeisiin. Boeing 717:lla on merkittävä rooli yhtiön reittistrategiassa ja lentoliikenteen kasvussa sekä myös asiakkaan palvelukokemuksessa.

Boeing 717 on moderni lentokonetyyppi, joka edustaa kokoluokkansa kärkeä regional jet-luokassa. Konetyyppi on suunniteltu operoimaan tiheitä vuorovälejä lyhyillä ja keskipitkillä lentomatkoilla ja vastaa erinomaisesti Blue1:n liikenneohjelman tulevaisuuden tarpeita.

Blue1:n suuntaa yhä vahvemmin suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. 115-paikkainen Boeing 717 on polttoainekulutuksen ja ympäristövaikutusten osalta luokkansa kärkeä, mahdollistaen tehokkaan operoinnin asiakkaan hyödyksi.

Boeing 717 -koneiden määrä lentolaivueessa nousee maaliskuun loppuun mennessä yhdeksään. Tänään kaupallisen liikennöinnin aloittanut OH-BLP –kone on kautta aikojen ensimmäinen Boeing 717 Star Alliance -ulkoasussa. Muut Blue1:n Boeing 717-matkustajakoneet lentävät yksilöllisessä Flowing -ulkoasussa. Blue1:n lentolaivueen uusi visuaalinen ilme Flowing on toteutettu yhteistyössä Aalto-yliopiston taideteollisen korkeakoulun kanssa.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Tom Christides +358 40 7523131