Blue1 sai taas IATAn IOSA hyväksynnän

Blue1, joka ensimmäisenä suomalaisena lentoyhtiönä sai IATAn IOSA hyväksynnän jo lokakuussa 2004, on nyt kolmannen kerran läpäissyt IATAn suorittaman arvioinnin. IOSA ( IATA Operational Safety Audit), joka on voimassa kaksi vuotta kerrallaan, on kansainvälisesti hyväksytty standardi lentoyhtiön turvallisuuden, laadun ja operatiivisen johdon arviointiin. IOSA arvioinnin suorittaa siihen IATAn hyväksymät tarkastajat jotka viikon aikana käyvät läpi koko yhtiön operatiivisen toiminnan. Tarkastajat, joita yleensä on viidestä kahdeksaan käyttävät satoja kysymyksiä sisältäviä tarkastuslistoja.

Hyväksytyt lentoyhtiöt rekisteröidään IATAn Audit Rekisteriin ja on IATA-jäsenyyden edellytys.
IOSA hyväksyntä antaa mm. mahdollisuuden maailmanlaajuiseen niin kutsuttuun code-share toimintaan muitten lentoyhtiöitten kanssa. Blue1 kuuluu maailmassa ensimmäisiin IATAn rekisteröimiin lentoyhtiöihin. Blue1 päämääränä on aina ollut korkea turvallisuustaso jonka tämä laatu- ja turvallisuustarkastus vahvistaa.