• Blue1/

Blue1 suuntaa liikematkustukseen –  seuraavaksi uusi reitti Müncheniin

Blue1 avaa syyskuussa uuden lentoreitin Müncheniin. Reittiavaus nostaa Star Alliancen päivittäisten vuorojen määrän Helsingistä Müncheniin neljään. Uusi reitti Euroopan lentoliikenteen solmukohtaan on osa Blue1:n liiketoiminnan muutosta suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Blue1 liikennöi reittiä uudella Boeing 717 –konetyypillään.

Lentoyhtiö Blue1 jatkaa liikematkustustuotteensa vahvistamista ja avaa 13. syyskuuta uuden päivittäisen reitin Helsingin ja Münchenin välille. Reittiä liikennöidään Blue1:n uudella, elokuussa liikenneohjelmaan saapuvalla 120-paikkaisella konetyypillä Boeing 717, seuraavin aikatauluin:

• Helsinki-Vantaa – München, KF789 09:15 -10:45, päivittäin.
  • München - Helsinki-Vantaa, KF790 12:20 -15:45, päivittäin

Loka-marraskuun vaihteesta alkaen lähtöaika Helsingistä paranee ja on jo klo 08:30. Uuden reitin toimivuutta vahvistavat hyvät kotimaan liityntäyhteydet Blue1:n vuoroilla Oulusta, Vaasasta ja Kuopiosta.

Blue1:n uusi reitti Müncheniin täydentää Star Alliancen päivittäisiä lentoyhteyksiä Suomesta eteläiseen Saksaan. Blue1 tarjoaa yhdessä Lufthansan kanssa 13. syyskuuta alkaen neljä päivittäistä vuoroa Müncheniin, kaksi aamulla, yhden iltapäivällä ja yhden illalla.
Münchenin lentoasema (MUC) on Euroopan lentoliikenteen solmukohtia. Matkustajamäärältään München on Saksan toiseksi vilkkain ja seitsemäs Euroopassa. Maailman suurimman lentoyhteenliittymän, Star Alliancen 28 lentoyhtiöstä suuri osa liikennöi Müncheniin, tarjoten erinomaiset jatkoyhteydet niin Eurooppaan kuin ympäri maailmaa.

Reittiavaus Müncheniin on osa Blue1:n liiketoiminnan muutosta suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Uuden Boeing 717 -konetyypin myötä Blue1 kasvattaa reittiverkostoaan ja lentoyhteyksiensä määrää erityisesti Euroopan liikematkustuskohteisiin. Myös palvelutuote uudistuu.

- Uusi reitti Müncheniin on tärkeä vahvistus reittikarttamme liikematkustuskohteisiin. Blue1 on tänä vuonna jo avannut uudet reitit Berliiniin ja Brysseliin sekä kaksinkertaistanut vuoronsa Lontoon Heathrow’hun.  Vahvistamme liikematkustustarjontaamme edelleen uusilla reiteillä ja vuorotiheyksillä vielä tämän vuoden puolella. Blue1:n tavoitteena on tarjota suomalaiselle liikematkustajalle parhaat globaalit yhteydet yhdessä Star Alliance –lentoyhtiöiden kanssa, toteaa Juha Järvinen, Blue1:n kaupallinen johtaja.

Lisätietoja:
• Blue1 viestintä, tel 050 444 0607