• Blue1/

Ensimmäinen Boeing 717 matkustajakone liittyi Blue1:n kasvavaan lentolaivueeseen

Blue1 vastaanotti 3. elokuuta ensimmäisen Boeing 717-konetyypin matkustajakoneensa, uudessa yksilöllisessä Flowing-ulkoasussa.

Boeing 717 on moderni lentokonetyyppi, joka edustaa kokoluokkansa kärkeä regional jet-luokassa. Boeing 717 on suunniteltu operoimaan tiheitä vuorovälejä lyhyillä ja keskipitkillä lentomatkoilla ja vastaa erinomaisesti Blue1:n liikenneohjelman tulevaisuuden tarpeita Blue1:n suunnatessa yhä vahvemmin suomalaisten liikematkustajien lentoyhtiöksi. Boeing 717 on polttoainekulutuksen ja ympäristövaikutusten osalta luokkansa kärkeä, mahdollistaen tehokkaan operoinnin asiakkaan hyödyksi. 120-paikkainen Boeing 717 edustaa matkustusmukavuudeltaan uutta tasoa Blue1:n lentolaivueessa. Boeing 717 -koneiden määrä lentolaivueessa nousee maaliskuun loppuun mennessä yhdeksään.

Flowing – uutta ilmettä lentomatkustukseen Blue1:lla
Boeing 717 -konetyypin myötä Blue1 uusii lentolaivueensa visuaalisen ilmeen. Uusi ulkoasu Flowing heijastaa Blue1:n identiteettiä ja liiketoimintaratkaisuja, lentomatkustuksen uutta aikaa.

Blue1:n lentolaivueen uusi ilme on toteutettu yhteistyössä Aalto-yliopiston taideteollisen korkeakoulun kanssa. Flowing –ilmeen ovat ideoinet graafisen suunnittelun koulutusohjelman opiskelijat Annukka Saikkonen ja Magali Abraham.
Ensimmäisenä vastaanotettu Boing 717 on nimeltään Spring Rain, Kevätsade. Blue1-koneet on tähänkin asti nimetty suomalaisten järvien mukaan, nyt vesiteema täydentyy myös visuaalisesti flowing-ilmeessä. Flowing –teema tuo esiin suomalaisen veden eri muodot, niistä jokaisesta on tehty oma design lentokoneeseen. Blue1:n tulevat matkustajakoneet noudattavat kaikki Flowing-teemaa, jokaisella koneella on kuitenkin oma yksilöllinen ulkoasunsa, mikä tekee lentolaivueen ulkoasu uudistuksesta poikkeuksellisen.