• Blue1/

Fast Track – turvatarkastus Blue1:n ja SAS:n matkustajille Helsinki-Vantaalle joulukuussa

Blue1 ja SAS avaavat Helsinki-Vantaan lentoasemalla uuden Fast Track -
turvatarkastuspalvelun. Etenkin liikematkustajia palveleva uusi Fast Track –
turvatarkastuskaista avautuu joulukuun alussa sujuvoittaen lentomatkustusta entisestään.

Skandinavian päälentoasemilta tuttu Fast Track – turvatarkastuspalvelu otetaan käyttöön Blue1:n ja SAS:n lennoille Helsinki-Vantaan lentoaseman Terminaalissa 1 joulukuun alussa. Fast Track -palvelusta hyötyvät kaikki Blue1:n ja SAS:n lentojen matkustajat Economy Extra- ja Business-luokassa sekä EuroBonus –kanta-asiakasohjelman Kultajäsenet matkustusluokasta riippumatta. Fast Track – turvatarkastuskaista sijoittuu Terminaali 1:n nykyisten
turvatarkastuskaistojen oheen ja nopeuttaa asiointia turvatarkastuksessa etenkin aamun ja iltapäivän ruuhkaisimpina tunteina lentoasemalla.
Kaikki Blue1:n ja SAS:n lennot koti- ja ulkomaille Helsinki-Vantaan lentoasemalla liikennöivät tätä nykyä uudistetusta Terminaalista 1.

- Fast Track -matkustuspalvelu on ensimmäinen laatuaan Suomessa, jatkamme näin panostustamme liikematkustussegmenttiin, kertoo Johanna Jäkälä, Blue1:n tuotekonsepteista vastaava johtaja.

Blue1:n matkustajille nyt myös boardingkortti matkapuhelimeen
Blue1 on ottanut kaikkien matkustajiensa käyttöön matkapuhelimessa toimivan boardingkortin. Matkapuhelimeen lähetettävä boardingkortti sisältää lentokentillä elektronisesti luettavan, nk. 2D – viivakoodin. Mobiili boardingkortti on käytettävissä laajalti Blue1:n ja SAS:n lennoilla matkustajan tehdessä lähtöselvityksen tekstiviestillä.

Uudenlaisesta boardingkortista on hyötyä Blue1:n matkustajille etenkin Skandinavian lentokentillä, jossa sitä voi hyödyntää mm. SAS:n omissa lähtöselvitysautomaateissa, turvatarkastuksissa, sekä SAS loungeissa varsinaisen lähtöportilla tapahtuvan koneeseennousutarkastuksen lisäksi.
Uusi 2D –viivakoodiin perustuva mobiilipalvelu on jatkoa tekstiviestillä tehtävälle
lähtöselvitykselle, joka laajennettiin keväällä kaikkien Blue1:n matkustajien käyttöön.

Mobiilin boardingkortin edut:
• Ei tarvetta tulostaa erillistä boardingkorttia tallessa pidettäväksi
• Säästää aikaa ja ympäristöä
• Tiedot lennosta, mm. lähtöportin numero, päivittyvät automaattisesti matkustajan
matkapuhelimeen

Lisätietoja: Tom Christides, Viestintäjohtaja 040 7523131 sekä