Lentoyhtiö Blue1 vastaanotti ympäristösertifikaatin

Lentoyhtiö Blue1 on yhtenä ensimmäisistä reittilentoyhtiöistä Pohjoismaissa saanut ympäristöjärjestelmälleen ISO 14001 -sertifioinnin. Vastuullisuus on keskeinen osa Blue1:n lentoliikenteen kasvustrategiaa.

ISO 14001 -sertifiointi käsittää Blue1:n operatiivisen toiminnan. Blue1:n ympäristöjärjestelmän auditoinnista ja sertifioinnista vastasi Bureau Veritas Certification Finland.

Kansainvälinen ilmakuljetusjärjestö IATA on nostanut ympäristövastuun turvallisuuden oheen lentoteollisuuden pääprioriteetteihin. Myös lentoyhtiö Blue1:n tavoitteena on toimia vastuullisesti ja kasvattaa lentoliikennettään sen haitallisia ympäristövaikutuksia jatkuvasti vähentäen. Tämä toteutuu jatkuvilla ympäristötoimenpiteiden parannuksilla sekä sitoutumalla haasteellisiin ympäristötavoitteisiin.

Blue1:n sertifioitu ympäristöjärjestelmä ohjaa ja kehittää järjestelmällisesti Blue1:n ympäristötoimenpiteitä. Sen pääpaino on kolmen ympäristöohjelman toteuttamisessa lentotoiminnassa, matkustamoissa sekä tekniikassa. Ympäristöohjelmien avulla vaikutetaan konkreettisesti Blue1:n operatiivisen toiminnan kriittisimpiin ympäristövaikutuksiin. Näitä ovat hiilidioksidi- ja typpioksidipäästöt, lentomelu, lajittelematon matkustamojäte sekä vaaralliset kemikaalit.

Ympäristöjärjestelmän sertifiointi ISO 14001-standardin mukaisesti on merkittävä askel Blue1:lle. ISO 14001 mahdollistaa Blue1:n ympäristötoimenpiteiden ohjaamisen ja kehittämisen sekä edistysaskeleiden todentamisen kansainvälisesti tunnustetun standardin mukaisesti.

Kuvateksti: Blue1 vastaanotti ISO 14001 -ympäristösertifikaatin toimitiloissaan Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kuvassa oikealla Blue1:n toimitusjohtaja Stefan Wentjärvi sekä Matti Hukari, johtava arvioija Bureau Veritas.
Kuva painokelpoisena.

Lisätietoja: Tom Christides, Viestintäjohtaja 040 7523131

Bureau Veritas Certification on osa Bureau Veritas konsernia. Bureau Veritas on vuonna 1828 perustettu luokituslaitos. Vuonna 2009 liikevaihto oli 2,8 miljardin euroa. Bureau Veritas toimii seuraavilla aloilla: Johtamisjärjestelmien sertifioinnit, teollisuustarkastukset, Ilmailualan tarkastukset, kansainvälisen kaupan tarkastuspalvelut, rakennusvalvonnan palvelut, merenkulun tarkastuspalvelut sekä kuluttajatuotteiden tarkastuspalvelut. Bureau Veritaksella on henkilökuntaa 41 000 henkilöä ja 850 toimistoa 140 valtiossa.