SAS keskusteluissa ISS:n kanssa SGS Finlandista

Osana konsernirakenteen uudistamista SAS on ulkoistamassa osia liiketoiminnoistaan. Yhtenä toimenpiteiden kohteena on lentoliikenteen maapalveluja tuottava SGS Finland Oy.

SAS konserni vahvistaa käyvänsä keskusteluja ISS:n kanssa SGS Finlandin liiketoiminnasta.

ISS Finland toimittaa kiinteistö- ja toimitilapalveluita laaja-alaisesti niin yrityksille kuin julkiselle sektorille. ISS tarjoaa laadukkaita kiinteistö,- siivous-, huolto-, ruokailu-,  toimisto-, turvallisuus- sekä teknisiä palveluja työllistäen 12.000 henkeä ympäri Suomea. ISS Finland on osa kansainvälistä ISS Groupia, www.iss.fi, www.issworld.com.

ISS:llä on laaja tuntemus tukipalveluiden tuottamisesta lentoyhtiöille. Yhtiö on sitoutunut kehittämään pitkäjänteisesti työvoimavaltaisia palveluja lentoyhtiöiden tarpeisiin. Investointi maapalvelujen tuottamiseen on looginen askel ISS:lle.

"SGS Finlandin maapalvelut täydentävät ISS Finlandin palveluvalikoimaa tunnetulla ja arvostetulla liiketoiminta-alueella. Arvostamme suuresti SGS Finlandin henkilöstön tietotaitoa sekä resursseja. ISS:n toiminta laajenee lukuisilla uusilla ja mielenkiintoisilla osaamisalueilla ja työtehtävillä laajentaen liiketoimintaamme lentokenttäympäristössä. Tämä sopimus on meille tärkeä. Se parantaa mahdollisuuksiamme tarjota asiakkaillemme laadukkaita, integroituja palveluja myös jatkossa", toteaa Mika Martola ISS Finlandista.

"Olemme vakuuttuneita löytäneemme ISS:stä maapalvelutuottajan, joka on osaltaan tukemassa Core SAS:in kehitystä positiiviseen suuntaan niin taloudellisen tuloksen kuin laadun kannalta. ISS:llä on laaja kokemus yritysjärjestelyistä. He ovat liikkeellä vakavissaan ja arvostavat SGS Finlandin henkilöstömme kokemusta, sitoutumista ja osaamista", sanoo Björn Nordgren, Vice President Structural Affairs and Strategy SAS Group sekä SGS Finlandin hallituksen jäsen.

SAS konserni ja ISS ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen koskien yleisiä kaupallisia ehtoja. Sopimuksen lopullinen allekirjoittaminen edellyttää Due Diligence –prosessin loppuunsaattamista molemmilla tahoilla. Tavoitteena on saada prosessi päätökseen toukokuun alussa 2009.

Lisätietoja:
Björn Nordgren, Vice President Structural Affairs and Strategy (STODE) SAS Group. Tel. +46 (0)8 797 2785
Mika Martola, Director, ISS Finland, Tel. +358 40 703 5198