Bluefors saattoi Cryomechin yritysoston päätökseen

Julkaisuajankohta: 28.3.2023 klo 10.00 EET – 8.00 ET

Helsinki, Suomi; Syracuse, New York, Yhdysvallat

Bluefors, johtava suomalainen kryogeenisten mittausjärjestelmien valmistaja, on tänään ilmoittanut saattaneen päätökseen Cryomechin yritysoston. New Yorkin Syracusessa Yhdysvalloissa sijaitseva Cryomech on kryogeenisten jäähdytysjärjestelmien teknologian ja valmistuksen edelläkävijä.

"Voimien yhdistäminen uuden Syracusessa toimivan tiimimme kanssa on merkittävä virstanpylväs Blueforsille", sanoo Rob Blaauwgeers, Blueforsin toimitusjohtaja ja perustaja. ”Lisäämällä 60 vuoden kokemus ja asiantuntemus kryogeniikan alalla meidän 15-vuotiseen matkaamme ja yhdistämällä toisiaan täydentävät kryogeenisten tuotteiden portfoliot, vahvistamme asemaamme, jotta voimme täyttää ja ylittää asiakkaidemme odotukset myös tulevaisuudessa."

"Olemme iloisia, että saamme liittyä Blueforsin tiimiin," sanoo Rich Dausman. Hän jatkaa tiimin ja toimintojen johtamista Syracusessa, joka on jatkossakin Cryomechin nykyisen tuote- ja palveluvalikoiman kotipaikka. "Tämä on hyvä koti tiimillemme. Yhdessä pidämme edelleen huolta työntekijöistämme ja asiakkaistamme ympäri maailmaa ja kasvamme nopeasti kehittyvillä ultramatalien lämpötilojen kryogeeniikkamarkkinoilla."

Nyt yrityskaupan toteuduttua Blueforsilla on lähes 600 työntekijää ja kryogeniikan asiantuntijaa Suomessa, Saksassa, Alankomaissa ja Yhdysvalloissa. Yrityskaupan myötä Bluefors lisää merkittävästi suoraa läsnäoloa Yhdysvalloissa, sillä noin kolmannes sen työntekijöistä työskentelee New Yorkin osavaltiossa, ja siitä tulee näin ollen tärkeä osa kvanttiteknologiassa ja fysiikan perustutkimuksessa käytettävien kryogeenisten tuotteiden toimitusketjua Yhdysvalloissa. Samalla yrityskauppa mahdollistaa Cryomech tuotteiden tuen vahvistamisen Euroopan markkinoilla.

Cryomechin työntekijöiden osakeomistusohjelman (ESOP:n) osakkeenomistajat ja Yhdysvalloissa tehtäviä ulkomaisia investointeja käsittelevä komitea (CFIUS) ovat hyväksyneet kaupan.

Yhteystiedot Yhteystiedot
Rob Blaauwgeers Rich Dausman
Toimitusjohtaja, Blueforsin perustaja      Toimitusjohtaja, Bluefors Cryocooler Technologies Inc.
Puhelin: +358 9 5617 4800 Puhelin: +1 315 455 2555
Sähköposti: rob@bluefors.com Sähköposti: rdausman@cryomech.com

Tietoja Blueforsista
Bluefors on maailman johtava kryogeenisten mittausjärjestelmien, kryojäähdyttimien ja muiden kryogeenisten tuoteryhmien valmistaja kvanttiteknologian, fysiikan perustutkimuksen sekä esimerkiksi biotieteiden ja puhtaan energian alalla. Nyt toteutuneen yrityskaupan jälkeen, Blueforsin liikevaihto on yli 160 miljoonaa euroa, työntekijöitä on noin 600 ja valmistamme markkinoiden luotettavimpia, monikäyttöisimpiä ja käyttäjäystävällisimpiä järjestelmiä Bluefors- ja Cryomech-tuotemerkkien alla. Tuotteidemme laadun ja nopeasti skaalautuvan tuotantomme ansiosta olemme yliopistojen, tutkimuslaitosten ja yritysten ensisijainen valinta äärimmäisen alhaisten lämpötilojen saavuttamiseksi ympäri maailman.
bluefors.com / cryomech.com

Avainsanat: