Boliden koordinoi talous- ja rahoitustoimintonsa

Boliden koordinoi talous- ja rahoitustoimintonsa Boliden AB:n talousjohtaja Jan Öhman on nimitetty Aitikin paikallisjohtajaksi 1. tammikuuta 2005 alkaen. Hänestä tulee myös Kaivokset-liiketoimialueen johtoryhmän jäsen. Samassa yhteydessä Boliden-konsernin talous- ja rahoitustoiminnot koordinoidaan rahoitusjohtaja Staffan Bennerdtin vastuulle. Bennerdt vastaa konsernin controlling- ja laskentatoiminnoista 1. tammikuuta 2005 alkaen. Tehtävät siirtyvät hänelle talousjohtaja Jan Öhmanilta. Bennerdt on jo aikaisemmin vastannut konsernin rahoitusasioista, lainasopimuksista ja varainhoidosta. Lisätietoja: Jan Johansson, toimitusjohtaja, Boliden AB, puh. +46 8 610 1602, +46 70 555 02 02 Ulf Söderström, viestintäjohtaja, Boliden AB, puh. +46 8 610 15 57, +46 70 618 95 95 Boliden on yksi maailman johtavista kaivos- ja sulattoyhtiöistä. Yhtiöllä on tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Irlannissa. Bolidenin tärkeimpiä tuotteita ovat kupari, sinkki, lyijy sekä kulta ja hopea. Yhtiön tärkeitä toimintoja ovat myös malminetsintä ja metallien uudelleenkäsittely. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 4 500 henkilöä ja yhtiön liikevaihto on 15 miljardia kruunua. Yhtiön osake noteerataan Tukholman ja Toronton pörsseissä. www.boliden.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/27/20040827BIT21230/wkr0001.pdf