Boliden myy Breakwaterin osakkeensa

Boliden myy kaikki omistamansa Breakwater Ltd:n osakkeet. Breakwater on kanadalainen kaivosyhtiö. Bolidenilla on hallussaan 18 miljoonaa Breakwaterin osaketta, joiden myyntihinta on 0,38 Kanadan dollaria kappaleelta. Kaupan kokonaisarvo on noin 6,8 miljoonaa Kanadan dollaria, eli noin 46 miljoonaa Ruotsin kruunua.

Boliden luopui omistamastaan kanadalaisesta tytäryhtiöstä Boliden Westmin Limitedistä (BWCL) heinäkuussa 2004. Liiketoimi oli osa uudelleenorganisointia, joka tehtiin Bolidenin ja Outokummun välisen yritysjärjestelyn jälkeen. Boliden sai BWCL-kaupan yhteydessä 18 miljoonaa uutta Breakwaterin osaketta ja 5 miljoonaa optiota. Optioiden lunastushinta on 1,00 Kanadan dollaria ja erääntymisaika 27. tammikuuta 2009 saakka. Boliden ei luovu optioistaan Breakwaterin osakkeiden myynnin yhteydessä. Boliden tekee osakkeiden myynnillä pienehkön realisointivoiton, joka kirjataan vuoden viimeisen neljänneksen tulokseen. Lisätietoja antavat: Jan Johansson, toimitus- ja konsernijohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-610 1602, +46 (0)70-555 02 02 Ulf Söderström, viestintäjohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-610 15 57, +46 (0)70-618 95 95 Staffan Bennerdt, rahoitusjohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-610 15 20, +46 (0)70-513 61 14