Bolidenin 840 miljoonan euron jälleenrahoitus ylimerkitty

Bolidenin 840 miljoonan euron jälleenrahoitus ylimerkitty Boliden on toteuttanut onnistuneesti yhtiön 840 miljoonan euron pankkilainan jälleenrahoituksen. Uuden lainasopimuksen kestoaika on viisi vuotta ja se korvaa Bolidenin vanhan pankkisopimuksen, joka tehtiin yrityksen uudelleen¬muodostuksen yhteydessä 2001. Lainasopimus merkitsee lainaehtojen normalisoimista, ja se mahdollistaa muun muassa tulevan osingonjaon osakkeenomistajille. "Voin suurella tyydytyksellä todeta, että lainanantajamme luottavat suuresti uuteen Bolideniin ja että olemme nyt saaneet pitkäkestoisen markkinaehtoisen rahoituksen. Yrityksen johto keskittyy jatkossakin taseen vahvistamiseen tulevan kasvun varmistamiseksi", Bolidenin toimitus- ja konsernijohtaja Jan Johansson sanoo. Uusi pankkisopimus on solmittu 13 pankkia käsittävän yhtymän kanssa, jossa ABN AMRO Bank N.V., HSH Nordbank AG, Nordea Bank AB, SEB Merchant Banking Skandinaviska Enskilda Banken AB ja Swedbank ovat johtavassa asemassa. Lisätietoja antavat: Jan Johansson, toimitusjohtaja ja konsernijohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-610 1602, +46 (0)70-555 02 02 Staffan Bennerdt, rahoitusjohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-610 1520, +46 (0)70-513 61 14 Ulf Söderström, viestintäjohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-640 1557, +46 (0)70-618 95 95 Boliden on yksi maailman johtavia kaivos- ja sulattoyrityksiä, jolla on tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Irlannissa. Bolidenin päätuotteet ovat kupari, sinkki, lyijy sekä kulta ja hopea. Merkittäviä toimintoja ovat myös malminetsintä ja metallien kierrätys. Yhtiöllä on noin 4 500 työntekijää ja liikevaihto on lähes 18 miljardia Ruotsin kruunua. Osake on listattu Tukholman pörssin O-listalle ja Toronton pörssiin Kanadassa. www.boliden.se ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/21/20041021BIT20170/wkr0001.pdf