NEW BOLIDEN MYI OUTOKUMMUN OSAKKEENSA

NEW BOLIDEN MYI OUTOKUMMUN OSAKKEENSA New Boliden on myynyt tänään kaikki omistamansa 5 miljoonaa Outokummun osaketta, jotka edustavat yhteensä 2,8 prosenttia yhtiön äänivallasta ja osakekannasta. New Boliden käyttää myynnistä saamansa varat, noin 500 miljoonaa SEK:iä (noin 55 miljoonaa euroa), pääasiassa lainojen takaisinmaksuun. New Boliden sai nyt myymänsä osakkeet Outokummulta maksuna fabricationista ja teknologiatoiminnoistaan, jotka se myi Outokummulle vuoden 2003 lopussa. Alfred Berg/ABN-AMRO Rothschild toimi järjestelyssä New Bolidenin neuvonantajana. Lisätietoja: Jan Johansson, toimitusjohtaja, Boliden AB: puh. + 46 8 610 1602, 070 555 02 02 Ulf Söderström, viestintäjohtaja Boliden AB, puh. + 46 8 610 15 57, 070 618 95 95 New Boliden on yksi maailman johtavista kaivos- ja sulattoyhtiöistä. Yhtiöllä on tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Irlannissa ja Kanadassa. New Bolidenin tärkeimpiä tuotteita ovat kupari, sinkki, lyijy sekä kulta ja hopea. Yhtiön tärkeitä toimintoja ovat myös malminetsintä ja metallien uudelleenkäsittely. New Bolidenin palveluksessa työskentelee noin 4 800 henkilöä ja yhtiön liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osake noteerataan Tukholman ja Toronton pörsseissä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/22/20040122BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/22/20040122BIT00560/wkr0002.pdf