NEW BOLIDEN MYY MYRA FALLSIN KAIVOKSEN

NEW BOLIDEN MYY MYRA FALLSIN KAIVOKSEN New Boliden ja pörssinoteerattu kanadalainen kaivosyhtiö Breakwater Resources Ltd. (Breakwater) ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen, jonka mukaan New Boliden myy omistamansa kanadalaisen tytäryhtiön Boliden Westmin (Kanada) Limitedin (BWCL:n) Breakwaterille. BWCL omistaa Myra Fallsin kaivoksen. New Boliden saa maksuna 18 miljoonaa uutta Breakwaterin osaketta, joiden markkina-arvo1 on noin 67 miljoonaa Ruotsin kruunua. "Myra Fallsin myynti on looginen askel nyt, kun olemme saaneet yritysjärjestelyn Outokummun kanssa päätökseen. Jatkossa voimme keskittää kaikki johtamisresurssimme siihen, että yritysjärjestelyssä hankitut kaivos- ja sulattotoiminnot integroidaan New Bolideniin", New Bolidenin konsernijohtaja Jan Johansson sanoo. Osakkeiden lisäksi New Boliden saa 5 miljoonaa optiota, joilla se voi lunastaa osakkeita 1,00 CAD:n hintaan 28. tammikuuta 2009 saakka. New Boliden arvioi saavansa Myra Fallsin myynnistä hienoisen myyntivoiton. Kaupan toteutuminen edellyttää vakiintuneiden sopimusehtojen täyttymistä, muun muassa molempien osapuolten tekemää due dilligence - selvitystä sekä viranomaisten ja molempien yhtiöiden hallitusten hyväksyntää. Kauppa on määrä saada päätökseen kuluvan vuoden toisen vuosineljänneksen alussa. Lisätietoja: Jan Johansson, toimitusjohtaja, Boliden AB: puh. + 46 8 610 1602, + 46 70 555 02 02 Ulf Söderström, viestintäjohtaja Boliden AB, puh. + 46 8 610 15 57, +46 70 618 95 95 New Boliden on yksi maailman johtavista kaivos- ja sulattoyhtiöistä. Yhtiöllä on tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Irlannissa ja Kanadassa. New Bolidenin tärkeimpiä tuotteita ovat kupari, sinkki, lyijy sekä kulta ja hopea. Yhtiön tärkeitä toimintoja ovat myös malminetsintä ja metallien uudelleenkäsittely. New Bolidenin palveluksessa työskentelee noin 4 800 henkilöä ja yhtiön liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osake noteerataan Tukholman ja Toronton pörsseissä. 1Breakwater Resources LTD noteerataan Toronton pörssissä TSE-BWR - lyhenteellä. Markkina-arvo on laskettu Breakwater-osakkeen päätöskurssilla 0,67 CAD 13. tammikuuta 2004 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/16/20040216BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/16/20040216BIT00520/wkr0002.pdf