• Boliden/

Tiedote Bolidenin ylimääräisestä yhtiökokouksesta: Anders Ullberg Bolidenin hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi

Bolidenille valittiin uusi hallitus tänään pidetyssä ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin Ulla Litzén, Matti Sundberg, Anders Sundström ja Anders Ullberg. Hallituksen jäseninä jatkavat Carl Bennet, Marie Berglund, Jan Johansson ja Leif Rönnbäck, jotka on valittu hallitukseen aiemmin tänä vuonna pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa.

Uudet jäsenet korvaavat hallituksesta eronneen Risto Virrankosken sekä Satu Huberin ja Christoffer Taxellin, jotka ylimääräisessä yhtiökokouksessa vapautettiin hallitusjäsenyydestään. Edelleen päätettiin, että hallitukseen kuuluu kahdeksan yhtiökokouksen valitsemaa jäsentä eikä yhtään varajäsentä. Hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Anders Ullberg. Yhtiökokouksen jälkeen pidetyssä hallituksen perustavassa kokouksessa varapuheenjohtajaksi valittiin Carl Bennet. Hallituksen uusien jäsenten esittely on Bolidenin kotisivulla www.boliden.com Lisätietoja antavat: Jan Johansson, toimitus- ja konsernijohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-610 1602, +46 (0)70-555 02 02 Ulf Söderström, viestintäjohtaja, Boliden AB, puh. +46 (0)8-610 15 57, +46 (0)70-618 95 95