Bone Index päättää onnistuneen rahoituskierroksen ja ryhtyy strategiseen yhteistyöhön Lynx Financialin kanssa

Kuopio, 20.8.2024

Uraauurtava terveysteknologiayritys Bone Index Finland Oy on saanut päätökseen rahoituskierroksen ja käynnistänyt strategisen yhteistyön Lynx Financial (HK) Limitedin kanssa. Yhteistyö kehittää Bone Indexin jakelu- ja palvelukapasiteettia Pohjois-Amerikassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueilla.

Saadut varat vahvistavat Bone Indexin infrastruktuuria ja toimintaa, jotta se voi vastata sen innovatiivisiin luuston terveyden diagnostiikkaratkaisuihin kohdistuvaan kasvavaan kysyntään näillä tärkeillä markkinoilla. Lynx Financialin johtama rahoituskierros, johon osallistui myös muita eurooppalaisia sijoittajia ja nykyisiä osakkeenomistajia, korostaa Bone Indexin sitoutumista tuote- ja palveluvalikoimansa laajentamiseen.

Bone Indexin ydinosaaminen mahdollistaa luuston terveyden nopean ja tarkan mittaamisen sekä varhaisessa seulonnassa että sairaalaympäristössä. Yrityksen tuote on saavuttanut varhaisen kaupallistamisen ja käyttöönoton Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Yhteistyö Lynx Financialin kanssa on merkittävä strateginen askel Bone Indexille sen pyrkiessä laajentamaan tuotevalikoimaansa ja panostamaan markkinointiinsa.

Johdon kommentit:

Bone Indexin toimitusjohtaja Janne Karjalainen on innostunut strategisesta yhteistyöstä ja rahoituskierroksesta:

"Tämä sijoitus ja yhteistyö Lynx Financialin kanssa ovat ratkaisevia askeleita kasvumatkallamme. Varat parantavat merkittävästi jakelu- ja palvelukapasiteettiamme Pohjois-Amerikassa ja Kiinassa, mikä mahdollistaa huipputeknologisten luuston terveyden diagnostiikkamme tuomisen laajemman yleisön saataville. Olemme innoissamme tästä yhteistyöstä ja sitoutuneet tarjoamaan vaikuttavia terveysratkaisuja maailmanlaajuisesti."

Bone Indexin hallituksen puheenjohtaja Tero Silvola jatkaa:
"Olemme erittäin iloisia siitä, että Lynx Financial ryhtyy kumppaniksemme. Heidän laaja kokemuksensa liiketoiminnan kehittämisestä erityisesti terveydenhuoltosektorilla on korvaamatonta laajentaessamme toimintaamme. Lynxin asiantuntemus ja strategiset näkemykset nopeuttavat merkittävästi kasvuamme ja auttavat meitä saavuttamaan visiomme."

Lynx Financialin toimitusjohtaja Donald Xu kommentoi:

"Olemme innoissamme Bone Indexin innovatiivisen diagnostiikkateknologian mahdollisuuksista. Bone Indexin ratkaisu on tarkka ja helposti saavutettavissa, ja se voi tasa-arvoistaa osteoporoosin havaitsemisen ja diagnosoinnin kuluttajille ja potilaille. Uskomme, että Bone Indexilla on merkittäviä mahdollisuuksia kasvaa ja lisätä markkinaosuuttaan. Olemme sitoutuneet tukemaan Bone Indexiä sen visioiden saavuttamisessa Aasian ja Tyynenmeren alueilla ja maailmanlaajuisesti."

Bone Index

Bone Index Finland Oy kehittää ja kaupallistaa edistyneitä luuston terveyden diagnostiikkaratkaisuja. Yrityksen lippulaivatuote, Bindex®-järjestelmä, on mullistava laite, joka mahdollistaa tarkan ja nopean osteoporoosin diagnostiikan. Bindex® mittaa sääriluun kortikaalisen luun paksuuden, mikä mahdollistaa nopean ja luotettavan lonkan luuntiheyden arvion. Tämä kannettava, taskukokoinen laite saavuttaa 90 % tarkkuuden, mikä tekee siitä vertailukelpoisen perinteisten DXA-skannausten kanssa, ja mahdollistaa osteoporoosin varhaisen diagnoosin ja hoidon. Lisäksi teknologialla on sovelluksia eri ortopedisissä hoitotilanteissa. Laitteen helppokäyttöisyys ja välittömästi saatavat tulokset voivat parantaa merkittävästi potilaiden saamaa hoitoa ja laskevat terveydenhuollon kustannuksia.

Lynx Financial

Lynx Financial on sijoitus- ja investointipankkiyritys, joka on erikoistunut  biotieteiden ja lääketeknologian sektoreille. Globaalin ulottuvuutensa ja paikallisen läsnäolonsa ansiosta Lynx Financial hyödyntää asiantuntemustaan sopimusrakenteiden ja sijoitusten alalla auttaakseen innovatiivisia yrityksiä ympäri maailmaa saamaan rahoitusta ja strategisia resursseja Aasian ja Tyynenmeren alueilla.

Lisätietoja:

Bone Index: