GoFinland.fi ja GoSauna.fi yhteistyöhön online-varauspalvelusta

Valtakunnallinen matkailusivusto GoFinland.fi ja saunapalvelujen tunnettuutta edistävä GoSauna Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen saunapalvelujen online-varauspalvelusta. - GoSaunan rakentama konsepti saunapalvelusta ja sen tuotteistamisesta sopii erinomaisesti GoFinland.fi:n näkemykseen hyvinvointi- ja matkailupalvelujen markkinoinnista. Uskomme, että saamme uuden GoSauna-osion avulla ohjattua kuluttajia saunapalvelujen ääreen entistä paremmin, sanoo Jari Auranen GoFinland.fi:stä. MTV Oy:n omistama GoFinland.fi on muutamassa vuodessa noussut merkittäväksi matkailupalvelujen online-varaussivustoksi Suomessa.

Avautuessaan vuoden 2009 alussa Gosauna.fi-sivusto tarjosi ensimmäisenä kaikille Suomen tilaus- ja vuokrasaunoille mahdollisuuden löytymiseen ja näkyvyyteen. Nettinäkyvyyden lisäksi Gosauna tarjoaa muitakin saunayrittäjää tukevia palveluja; koulutusta, konsultointia ja viestintäpalveluja. Sivustoa onkin kehitetty yhdessä eri yrittäjätahojen ja matkailualan yhteistyönä, ja tietenkin saunayrittäjien kanssa. Yhteistyö GoFinland.fin kanssa avaa Gosauna-sivustossa jo mukana oleville saunayrittäjille nyt uudenlaisen markkinoinnin kanavan ja merkittävän valtakunnallisen näkyvyyden. - Jatkossa GoFinland.fi tarjoaa saunayrittäjille online-varauspalvelun ja GoSauna keskittyy saunapalvelujen tuotteistukseen, laadun kehittämiseen, markkinoinnin koulutukseen ja niistä tiedottamiseen, toteaa Jorma Pura GoSauna Oy:stä. Online-varaus tukee yrittäjiä ja helpottaa kuluttajaa GoFinland.fin online-varaus on suorassa yhteydessä esimerkiksi saunayrittäjän järjestelmään, joten tuote voidaan varata ajankohdan ja hinnan osalta sitovasti. Online-varauksissa varausvahvistus saapuu asiakkaan sähköpostiin. Maksu majoituksesta tai palvelusta suoritetaan yleensä paikan päällä ellei ole toisin sovittu. GoFinland.fi välittää vain vahvistettuja varauksia, mikä on sekä varaajaan että yrittäjän etu. Uusi Gosauna-varauspalvelu avataan jo lähipäivinä. GoSauna syntyi tarpeeseen Idea suomalaisten saunapalvelujen tiedotuksesta ja myös niiden kehittämisestä palvelutuotteena syntyi aikoinaan kolmen matkailuyrittäjän ja yhden viestintäammattilaisen mielissä. Myös saunan aliarviointi itsenäisenä matkailupalveluna huolestutti. – Turhan usein sauna jää sivurooliin vaikkapa majoituksen, ruokailun ja muiden matkailupalveluiden rinnalla. Moni yrittäjä voisi hyvin nostaa saunomisen uudeksi kärkituotteeksi ja myydä muut oheistuotteet sen tukena, tiivistää Jorma Pura GoSaunan toiminnan ydinajatusta.