PlanMillin uusi poissaolojen hallintajärjestelmä vähentää henkilöstöhallinnon työmäärää

PlanMill Absence eli poissaolojen hallintaohjelma kokoaa hajallaan olevat poissaolotiedot yhteen paikkaan säästäen aikaa ja lisäten läpinäkyvyyttä sekä tehokkuutta henkilöstöhallintoon. Absence-ohjelma on osa PlanMillin kasvavaa SaaS-pohjaisten ohjelmistoratkaisujen tuotesarjaa, ja se on täysin selainkäyttöinen.

PlanMill Absence tekee poissaolojen hallinnoinnin ja työnkulun tehokkaaksi, poistaa tarpeettoman paperityön, ja vähentää huomattavasti henkilöstöhallinnon poissaolojen selvittämiseen käyttämiä tunteja. - Poissaoloratkaisun avulla voidaan nopeasti muuttaa yrityksen koko henkilöstöhallinnon kulttuuria ja parantaa organisaation tuottavuutta, sanoo toimitusjohtaja Thomas Hood PlanMillistä. Anomukset, hyväksynnät, laskenta ja raportointi yhdessä paikassa Yritykset ja yhteisöt hallinnoivat poissaoloja (esim. vuosilomat, sairaus, äitiys- ja isyysvapaa, palkallinen ja palkaton vapaa, saldovapaa, lomautukset) ja niihin liittyvää raportointia usein manuaalisesti, joko ilman tietojärjestelmää tai erillisen taulukkolaskentaohjelmiston (MS Excel) kautta. PlanMillin ohjelman avulla tällaiset tilanteet ovat vältettävissä kokonaan. Ratkaisu soveltuu niin pk-yritysten kuin isompienkin organisaatioiden käyttöön ja se voidaan liittää osaksi laajaakin henkilöstöhallintomallia. – PlanMill Absence –ohjelma on saanut jo ennakkoon positiivista palautetta sekä nykyisiltä että uusilta asiakkailtamme, kertoo Hood. Tehokkaampi loma-aikojen seuranta säästää hallintokuluissa PlanMill Absence suorittaa usein haastavat, mutta välttämättömät poissaoloihin liittyvät seurannat, kuten: • Auttaa tulevien poissaolojen suunnittelussa (tuottaa automaattisesti tarpeelliset aikataulut ja raportit) • Hoitaa poissaolojen anomisen ja hyväksynnän automaattisesti (ilman paperityötä) • Suorittaa vuosilomien laskennan (vakiona Suomen vuosilomalain mukainen tulkinta) • Mahdollistaa poissaolojen monipuolisen analysoinnin ja raportoinnin • Vähentää inhimillisiä virheitä, poistamalla erilliset tuntikirjaukset • Tukee tietojensiirtoa (Import) olemassa oleviin henkilöstöhallinnon järjestelmiin PlanMill Absence on saatavilla heti suomen- ja englanninkielisenä PlanMillin SaaS –palvelun kautta. Lisäksi ohjelmistoa toimitetaan myös On-Premise –pohjaisena, jolloin se asennetaan asiakkaan omaan IT-ympäristöön.