Sokos Hotels tuo Suomen hotellimarkkinoille uuden hotellikonseptin

Uusi hotellikonsepti saa oman brändinsä Sokos Hotels -ketjun yhteyteen. Uuden brändin nimi on Solo by Sokos Hotels.

Solo by Sokos Hotels on pikemminkin ideologia ja mielentila kuin konsepti, toteaa SOK:n majoituskaupan ketjujohtaja Harri Ojanperä ja tiivistää Solo-hotellien palvelulupauksen ajatukseen ”yksilöllinen monille”.
– Siinä kiteytyy se, mistä kehitystyössä on ollut kyse: yksilöllisestä, asiakkaan erilaiset tarpeet entistäkin paremmin huomioonottavasta palvelusta. Yleensähän tätä pidetään vain kalliiden luksushotellien etuoikeutena, mutta Solo-hotellimme on tarkoitettu kaikille asiakasomistajillemme, joita on jo yli kaksi miljoonaa, jatkaa Ojanperä.

Uudella konseptikehityksellään Sokos Hotels tuo profiilihotellinsa paremmin esille ja vahvistaa niiden yksilöllistä palvelutarjontaa. Kaikki Solo-hotellit tulevat tarjoamaan johdonmukaisesti toteutettua laatua, jättäen tilaa kunkin hotellin persoonallisuudelle ja paikkakunnan omaleimaisuudelle. Solo-hotellien palveluhenkeä kehitetään entistä yksityisempään, huolitellumpaan ja aistikkaampaan suuntaan. Huonevarustus on monipuolinen ja laadukas, mm. uudistuneen minibar-valikoiman, musiikki-hubin, paksumpien pyyhkeiden ja hygieniatuotteiden osalta. Ravintolakokemus aamiaisineen poikkeaa ketjun kaikista muista hotelleista.

Solo on vastaus kysyntään

Solo-brändillä Sokos Hotels haluaa vastata liiketoimintaympäristössä yhä voimistuvaan kehitykseen, jossa kuluttajat ovat antaneet itselleen luvan olla yksilöitä ja ilmentävät sitä myös kulutuksessaan.

– "Standardi-ketjun standardi-huoneen standardi-asiakas" näyttäisi myös hotellialalla olevan hyväkin kilpailustrategia, mutta Sokos Hotels -ketjun visio se ei ole, pelkästään jo poikkeuksellisen monipuolisen hotellitarjontamme vuoksi, toteaa ketjujohtaja Ojanperä.

Suomen suurimpana ja perinteikkäimpänä ketjuna Sokos Hotelleilla on joukko hotelleja, joilla on oma vahva historiansa ja profiilinsa, esimerkiksi Sokos Hotel Torni Helsingissä ja Sokos Hotel Tammer Tampereella
– Asiakkaalle nämä tunnetut omaleimaiset hotellit ovat usein yhtä tärkeä hotellivalintakriteeri kuin itse ketju, muistuttaa Ojanperä. Näiden profiilihotellien yksilöllisiä ominaisuuksia vahvistetaan nyt Solo-brändin tuella.

Ensimmäinen Solo-hotelli Jyväskylään

Suomen ensimmäinen Solo-hotelli tulee Jyväskylään, kun uusi 170-huoneinen Keskimaa Osk:n Solo Sokos
Hotel Paviljonki avaa ovensa 19. kesäkuuta. Hotellin viihtyisien huoneiden ja modernin ilmeen suunnittelussa on ollut mukana mm. maan eturivin sisustusarkkitehteihin lukeutuva Kaisa Blomstedt. Paviljongin kehityksessä Solo-ideologia näkyy henkilökunnan rekrytoinnista ja palveluvalmennuksista tilasuunnittelun kautta aina palvelumuotoiluun asti.

Solo by Sokos Hotels -hotellina edustamme "yksilöllinen monille" -palvelulupauksen mukaista vieraanvaraisuutta ja olemme panostaneet moderniin aistikkuuteen niin palvelussa, sisustuksessa, ruokalistoissa kuin aamiaisessakin, kertoo hotellinjohtaja Hannu Nirkkonen Paviljongista. Solo-ideologia näkyy myös palvelutarjonnassa. Esimerkiksi kattokerroksessa on saunatilojen lisäksi 100m2:n huippunykyaikainen kuntosali. Hotellin saunapalvelut on tuotteistettu uudenlaisella otteella yhdessä suomalaista saunakulttuuria maailmalla edistävän Sauna from Finlandin kanssa.

Seuraavat Solo by Sokos Hotels -hotellit ovat tulossa Helsinkiin ja myös muihin keskeisiin kaupunkeihimme asteittain syksyn 2012 ja kevään 2013 aikana.

Harri Ojanperä, ketjujohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 0500 421 175, harri.ojanpera@sok.fi
Hannu Nirkkonen, hotellinjohtaja, Keskimaa Osk, Solo Sokos Hotel Paviljonki puh. 050 364 0249, hannu.nirkkonen@sok.fi

Mediatiedostot (myös embargo), haastattelupyynnöt ja kuvamateriaalit:
Brand United mediapalvelut / Minna Haapsaari, puh. 040 739 6663, minna.haapsaari@brandunited.fi