Stand-upin kansainvälinen huipputähti ensi kertaa Suomeen

Fanien odotus palkitaan, kun globaali komiikkatähti Omid Djalili nähdään stand up -keikalla Helsingin Kult-tuuritalolla lauantaina 28. helmikuuta. Omid Djalili tunnetaan parhaiten BBC-kanavan tuottamasta, miehen itsensä kirjoittamasta The Omid Djalili Show’sta joka on esitetty Suomessa TV1- ja SVT2-kanavilla.

Valloittava iranilaissyntyinen tähti on todellinen viihteen monitaituri, ja on juuri kiinnitetty yhteen Lontoossa pyörivän huippumusikaali Oliverin päärooleista. Roolissa esiintyy vielä tällä hetkellä Suomessakin hyvin tunnettu Mr Bean eli Rowan Atkinson, mutta Djalili korvaa hänet heinäkuussa kuuden kuukauden ajaksi.

Stand up -koomikkona Omid Djalili on voittanut useita kansainvälisiä palkintoja. Esityksissään hän keskittyy ennen muuta etnisiin ja kulttuurienvälisiin hauskuuksiin. Hyperaktiivinen ja energinen imitointi, laulaminen ja poliittisten vitsien leikiksi lyönti absurdin vatsatanssin avulla ovat luoneet Djalilille maailmanlaajuisen suosion.

Omid Djalili on tehnyt loppuunmyytyjä kiertueita sekä Brittein saarilla että USA:ssa. Hän on yksi erittäin har¬voja brittikoomikoita, joka on saanut oman HBO Special -jakson. Stand up -lavojen lisäksi Omid Djalili on nähty useissa Hollywood-elokuvissa, kuten Gladiaattori, Muumio ja Pirates of the Caribbean III.

Iranilaisen hyväntuulisen hauskuuttajan ensimmäinen Suomen esiintyminen on peräti puolentoista tunnin mittainen soolo. Iranissa syntynyt Djalili kertoo olevansa ainoa Iranista tuleva koomikko, mutta kertoo tämän olevan kolme koomikkoa enemmän kuin Saksalla on.

Omid Djalili Live 2009 -illan tuottaa kotimainen Comedy Club Laugh Riot ja liput ovat myynnissä Lippupisteessä.

Lehdistökuva: www.laughriot.fi/media/Omid_Djalili.jpg
Biography: http://www.boundandgaggedcomedy.com/ODjaliliBiog.pdf
Lisätietoja: www.omidnoagenda.com www.laughriot.fi/klubit/omid.php http://en.wikipedia.org/wiki/Omid_Djalili

Akkreditaatiot ja haastattelupyynnöt: Antti Virtanen, tj, Laugh Riot Oy, 040 561 5559, antti@laughriot.fi