Suomen Lasinjalostus Oy lanseeraa ensimmäiset sisäkäyttöön suunnitellut valaisimensa

Suomen Lasinjalostus Oy:n ja muotoilija Jonas Hakaniemen yhteistyö alkaa kantaa hedelmää, kun Mutka-valaisimet julkaistiin huhtikuussa Nudgessa, Helsingissä.

Mutka-valaisin on monipuolinen sisustusvalaisin, joka ilmentää mielenkiintoisella tavalla kylmän ja kuuman kontrastia. Valaisinta voidaan käyttää esimerkiksi yöpöydällä lukuvalona, kirjahyllyssä kirjatukena tai tunnelmavalaisimena. "Materiaalina käytetty kierrätetty tasolasimurska mahdollisti paksujen muotojen käytön. Suunnittelussa minua inspiroi erityisesti lasin jäinen olemus, jonka lasimassan sisään valettu led-valo tuo hyvin esille", Jonas Hakaniemi kuvailee.

Kierrätetystä tasolasista käsityönä valmistettavat valaisimet tuotetaan Suomen Lasinjalostuksen tehtaalla Tampereella. Murskattu lasi sidotaan sidosaineella ja valmistusvaiheessa valaisinlähteeksi asennetaan LED-yksikkö. LED-valaistus on nykypäiväinen ja erittäin energiatehokas ratkaisu pienen energiankulutuksensa vuoksi. Mutka-valaisimien tuotantomenetelmä jäljittelee yrityksen aiemmin julkaistua, Lemminkäinen Rakennustuotteiden Suomessa edustamaa Valokivi-tuoteperhettä.

Nyt lanseerattavat Mutka 1 ja Mutka 2 – valaisimet saavat tulevaisuudessa seurakseen myös uusia jäseniä valaisinperheeseen.

Suomen Lasinjalostus Oy www.lasinjalostus.fi

Lastikankatu 5 phone +358 10 4399 111

FIN-33730 Tampere fax +358 10 4399 119

Suomen Lasinjalostus lyhyesti