Suurin kotimainen kuntokeskusketju Fysioline Fressi Oy investoi toiseen liikuntakeskukseen Kuopioon

Kuopion Lippumäen alueesta on kasvanut Saaristokaupungin myötä lähes 30 000 asukkaan aktiivinen asuinalue. Alueelle aloitetaan rakentamaan maaliskuussa 2013 täyden palvelun liikuntakeskusta kotimaisen Fysioline Fressi Oy:n toimesta. Hankkeen kokonaisinvestointi on 3 miljoonaa euroa.

Uusi keskus nousee Lippumäen urheilupuiston liikuntarakennusten kaava-alueelle. Välittömässä läheisyydessä ovat vastavalmistuneet Lippumäen jalkapallokenttä sekä tekojääradat. Keskuksen koko on 1500 m2, ja se käsittää mittavan kuntosalin, ryhmäliikuntatilat, sisäpyöräilytilat, Lasten Fressi -palvelut sekä oheispalvelutiloja hyvinvointialan yrittäjille vuokrattaviksi. Kohteen rakennustyöt alkavat maaliskuussa 2013, ja keskus avautuu kanta-asiakkaille loka-marraskuussa 2013.

Uusi Fressi työllistää
Fressi Trainer -palvelut kasvavat nopeasti. Pelkästään vuoden 2012 aikana Fressi on palkannut ketjuunsa yli 40 uutta Fressi Traineria.
- Asiakkaamme haluavat saavuttaa varmasti tuloksia ja hyödyntävät yhä useammin ammattilaista kuntoilunsa tukena, olkoon tavoitteena sitten elämäntapamuutos, painonpudotus, marathon, raskauskilojen pudottaminen tai vaikka niska- ja selkäkipujen väheneminen, kertoo Fysioline Fressi Oy:n toimitusjohtaja Hannu Välikoski. Lippumäen alueelle nouseva Fressi tulee työllistämään kokonaisuudessaan 15 henkilöä.

Fressi on toiminut menestyksekkäästi Kuopiossa jo vuodesta 2007 ostettuaan yli 20 vuotta toimineen Kuopion Kuntostudion osakekannan. Fressi toimii 2500 m2:n tiloissa Kauppakadulla yli 300 000 liikuntakäynnillä vuodessa. - Etelä-Kuopioon rakennettava uusi keskus täydentää myös alueellisesti palveluitamme, toteaa Kuopion Fressin keskusvastaava Mika Herlin.

FAF liikunta-alan koulutukset Kuopioon
FAF on kouluttanut tuhansia liikunta-alan osaajia vuodesta 1997. FAF aloittaa koulutuspalvelut liikunta-alaa ammatikseen tavoitteleville myös Kuopiossa.
- Tämä omalta osaltaan takaa myös Fressille hyvät ja ammattitaitoiset osaajat rekrytoitavaksi, iloitsee Herlin. Viikonlopun kestävä FAF Foundation -koulutus soveltuu myös kaikille itsestään ja liikunnasta kiinnostuneille. - Uutuutena koulutuksissa on EU-standardien mukainen Personal Trainer -tutkinto, joka antaa valmiustason kansainväliseen työhön, lisää Välikoski.

Alansa suurin kotimainen toimija
Fysioline Fressi Oy on alansa suurin kotimainen toimija. Fysioline Fressi Oy on kasvanut yhden keskuksen yrityksestä 11 kuntokeskuksen ketjuksi. Kasvu on ollut voimakasta viime vuosina ja kanta-asiakkaita on jo yli 20 000. Liikevaihto vuonna 2013 tulee olemaan noin 16 miljoonaa euroa. Työntekijöitä kuntokeskuksissa on yhteensä lähes 500.

Lisätietoja: Hannu Välikoski, toimitusjohtaja, puh. 0400 415 831, hannu.valikoski@fysioline.fi
Mediamateriaalit: Brand United Oy, Minna Haapsaari, puh. 010 328 2012, minna.haapsaari@brandunited.fi

Kuvat: http://sdrv.ms/UKMZWh

5. Kuva vasemmalta: toimitusjohtaja Hannu Välikoski, liiketoimintajohtaja Petri Kilpiä