Vähennä jääkaappisi ja pakastimesi energiankulutusta huomattavasti!

Ekodesignin syksyn Doppio-uutuustuotteet vähentävät jääkaapin ja pakastimen sähkönkulutusta, pidentävät laitteiden elinikää sekä helpottavat arkea. – Kysymyksessä on 100 %:sti luonnonmukaiset mineraalit, jotka poistavat kosteutta ja ehkäisevät kondensoitumista sekä huurteen muodostumista vähentäen siten energiankulutusta, kertoo tuotteiden maahantuoja Karin Gummerus. Tuotteet on testattu Ruotsin Testaus- ja Tutkimuslaitoksen (SP) toimesta.

Doppio FRIDGE -mineraalikasetti jääkaapille DOPPIO FRIDGE -mineraalikasetti ehkäisee kondensoitumista, mutta ylläpitää samanaikaisesti suhteellisen korkeaa ilmankosteustasoa. Samalla se lisää jääkaapin tehoa, alentaa sähkönkulutusta ja pidentää jääkaapin elinikää. DOPPIO FRIDGE jopa kaksinkertaistaa tuotteiden säilytysaikoja absorboimalla kasveista muodostuvaa etyleenikaasua ja kondensaatiovettä. Kondensaatio on haitallista, koska se edistää bakteerien ja homeen kasvua. Käyttö- ja hoito-ohjeet: Kasetti asetetaan jääkaapin toiseksi korkeimmalle hyllylle. Neljä kertaa vuodessa kasettia tulisi kuivattaa miedossa lämmössä uunissa (60 C), vajaan tunnin ajan. Oikein käsiteltynä DOPPIO FRIDGE kestää vähintään 3 vuotta. Hinta 18,90 eur. Doppio FREEZER - mineraalikasetti pakastimelle DOPPIO FREEZER vähentää huurretta poistamalla kosteutta ennen kuin se ehtii jäätyä ja lisäksi se poistaa pakastimiin muodostuvaa hajua parantaen siten pakastimessa valmistettavien jääkuutioiden laatua. Kokeet ovat osoittaneet, että käyttämällä mineraalikasettia pakastimen jäähtymisaika alenee vähintään 30%, mikä merkitsee sähkönkulutuksen vähenemistä (pakastimen koko ja ikä määrää lopullisen säästön). Lisäksi pakastimen elinikä pitenee ja huollontarve vähenee. Pakastinta ei myöskään tarvitse sulattaa, jos asennus on suoritettu annettujen ohjeiden mukaan. Käyttö- ja hoito-ohjeet: DOPPIO FREEZER ei kuluta sähköä, siinä ei ole liikkuvia osia, ja se toimii 24 tuntia vuorokaudessa. Neljä kertaa vuodessa kasettia tulisi kuivattaa miedossa lämmössä uunissa (60 C), vajaan tunnin ajan. Oikein käsiteltynä DOPPIO FREEZER kestää vähintään 3 vuotta. Hinta 18,90 eur. Lisätietoa: www.ekodesign.fi Tiedustelut: Karin Gummerus, CILÉX-Imports Oy Puh. +358 (0) 400 678 857, info@cilex.fi Turvallisia tuotteita kodinhoitoon Ekodesign-sivuston tarkoituksena on tuoda suomalaisten tietoisuuteen tuotteita, jotka edustavat uutta, ekologista tapaa käsitellä pyykkiä, huoltaa vaatteita sekä helpottaa arkea ja kodinhoitoa. Säästät luontoa, energiaa, rahaa ja aikaa! Lisää tietoa ja hyödyllisiä vinkkejä ekologisemmasta kodinhoidosta voit lukea sivuiltamme www.ekodesign.fi.