Verkkokaupankäynti kasvaa 11% vuodessa

Verkkokaupankäynti jatkaa kasvuaan ja jopa kiihtyvällä tahdilla, kertoo Vilkas Group Oy:n tuore verkkokauppaindeksi. Verkkokauppa on kasvanut 11% vuoden takaisista luvuista. - Uskomme, että loppuvuoden kasvua tulee vauhdittamaan erityisesti mobiililaitteille optimoitu verkkokauppa ja Facebook, ennustaa toimitusjohtaja Markku Korkiakoski Vilkas Groupista.

Vuositasokehityksen lisäksi selvää kasvua on tapahtunut kuluvan vuoden ensimmäiseen neljännekseen. Vuonna 2010 toisen neljänneksen kehitysluku oli -5% kun se nyt se osoittaa +1% kasvua verrattuna ensimmäiseen kvartaaliin. Kasvun takana on mm. ikääntyneiden kuluttajien innostuminen verkkokaupoista sekä kasvava tuotteiden myynti ulkomaille verkossa.

Verkkokauppa on edelleen selkeä kasvuveturi kaupan alalla. Nyt sen ovat huomanneet myös perinteiset kaupat, joissa kasvuluvut ovat olleet vaatimattomimpia.

- Seuraava kasvupyrähdys tullaan näkemään kun perinteiset kivijalkakaupat siirtyvät verkkoon, ennustaa Markku Korkiakoski Vilkas Groupista, joka on erikoistunut sähköiseen kaupankäyntiin jo 15 vuoden ajan.
- Perinteiset kaupat ovat ymmärtäneet, että verkkokauppa ei ole korvaava malli, vaan se täydentää olemassa olevaa liiketoimintaa siten, että siitä hyötyvät sekä kivijalka että verkkokauppa.

Vuoden 2011 toisesta puoliskosta Korkiakoski ennustaa mielenkiintoista, sillä loppuvuosi on perinteisesti verkkokauppojen kulta-aikaa, mutta nyt kuvaan ovat nousemassa myös mobiilit myyntikanavat.

- Loppuvuoden voittajia ovat sellaiset verkkokauppiaat, jotka onnistuvat tavoittamaan asiakkaat sieltä missä he liikkuvat. Esimerkiksi Facebook ja mobiililaitteille optimoitu verkkokauppa tarjoavat kauppiaille erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat, jotka elävät aktiivista elämää verkossa.

Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, puh. 0400 434 244, markku.korkiakoski(at)vilkas.fi
MOREnews24 -mediapalvelut, Berit Virtanen-Thewlis, puh. 040 511 4460, berit.virtanen(at)morebiz24.com

Vilkas Group on jo viidentoista vuoden ajan muuttanut sähköisen kaupankäynnin menetelmiä Suomessa toimivampaan suuntaan. Omaverkkokauppa-palveluitamme käyttää jo kolmasosa kotimaisista, aktiivisista verkkokaupoista, ja niiden kautta on välitetty miljoonia transaktioita Suomeen ja ympäri maailmaa. Liity sinäkin menestyvien verkkokauppiaiden joukkoon. Lisätietoja: www.vilkas.fi

Avainsanat: