Vertaa.fi lisää Verkkoteollisuus ry:n Luotettavaa toimintaa -laatumerkin hakutuloksiinsa

Vertaa.fi sekä Verkkoteollisuus ry ovat aloittaneet yhteistyön turvallisen ja luotettavan verkko-ostamisen puolesta. Verkkoteollisuus ry:n Luotettavaa toimintaa -laatumerkki takaa kauppiaan toimivan verkkokaupassa Suomen lakien mukaisesti muun muassa palautustilanteissa. Saadakseen laatumerkin kaupan täytyy täyttää Verkkoteollisuus ry:n yhdessä kuluttajaviranomaisten kanssa laatimat kriteerit sekä sitoutua noudattamaan niitä.

– Verkkokauppa Suomessa on vielä kehittymässä, ja pelikentälle mahtuu monenlaisia verkkokauppoja. Vertaa.fi:ssä pyrimme tuomaan läpinäkyvyyttä verkkokauppojen toimintaan näyttämällä selkeästi kuluttajien arvostelut, kauppojen toimitusehdot sekä muut palveluelementit. Verkkoteollisuus ry:n laatumerkillä verkkokauppias voi helposti näyttää, että he toimivat sovittujen sääntöjen ja kriteerien mukaisesti, ja että ostaminen on turvallista, toteaa Vertaa.fi:n Label Manager Christian Lindberg.

– Yhteistyö Vertaa.fi:n kanssa on todella iloinen asia meille. Nyt pääsemme kertomaan laatumerkistä suoraan aktiivisille verkkokauppojen asiakkaille, joita Vertaa.fi:n käyttäjät edustavat. Kun tietoisuus kuluttajien keskuudessa lisääntyy, alkavat hekin vaatia kauppiailta enemmän. Suomalaisten verkkokauppiaiden on pakko alkaa suhtautua asiakaspalveluunsa ja muuhun toimintaansa vakavammin, jotta he selviävät kilpailussa ulkomaisia verkkokauppoja vastaan. Luotettavaa toimintaa -laatumerkin näkyminen Vertaa.fi:n hakutuloksissa antaa selvän lisäarvon kaupoille, jotka ovat sitoutuneet noudattamaan laatumerkin säännöstöä, jatkaa Verkkoteollisuus ry:n toimitusjohtaja Jani Muhonen.

Luotettavaa toimintaa -laatumerkki on kauppiaille maksuton, ainoat vaatimukset ovat Verkkoteollisuus ry:n jäsenyys ja säännöstön kriteerien täyttäminen.

Christian Lindberg, Label Manager, Vertaa.fi, 050 444 0600, christian.lindberg@vertaa.fi

Jani Muhonen, toimitusjohtaja, 0400 191 646, jani.muhonen@verkkoteollisuus.fi

Vertaa.fi tarjoaa helpon ja ilmaisen tavan verrata tuotteita, palveluja, hintoja, toimitusmaksuja ja toimitusaikoja, minkä jälkeen kävijä voi valita parhaan toimittajan. Vertaa.fi on Suomen tunnetuin vertailusivusto, jolla käy viikoittain yli 300 000 kävijää. www.vertaa.fi

Verkkoteollisuus ry on suomalaisten verkkoliiketoiminnassa mukana olevien yritysten perustama yhdistys, joka tähtää verkkoliiketoiminnan edellytysten parantamiseen Suomessa. Se tuottaa palveluita jäsenilleen, toimii alan edunvalvojana ja tähtää näin suomalaisen verkkokaupan markkinan kasvuun. www.verkkoteollisuus.fi