Yrittäjille oma sähköisen liiketoiminnan kehittämiskoulutus

MORE Business Services Oy ja Verkkoteollisuus ry käynnistävät yhdessä Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen TAKKin kanssa keväällä 2011 uuden yrittäjille suunnatun sähköisen liiketoiminnan kehittämiskoulutuksen. Yrittäjäkoulutuksen kantavana teemana on yrityksen sähköisen liiketoiminnan kehittäminen ja siihen liittyvien työkalujen ja toimintaympäristöjen ymmärtäminen.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat vähintään kolme vuotta toimineet yrittäjät, jotka haluavat kasvattaa liiketoimintaansa ja ottaa kokonaisvaltaisesti käyttöönsä sähköisen liiketoiminnan työkaluja. Koulutuksen aikana suoritetaan yrittäjän ammattitutkinto. Koulutukseen hakeudutaan Pirkanmaan oppisopimuskeskuksen kautta.

Noin puolitoista vuotta kestävä koulutus alkaa huhtikuussa 2011. Kouluttajina toimii sähköisen liiketoiminnan sekä yrittäjyyden ja markkinoinnin asiantuntijoita.

– Tulevaisuudessa yrittäjien suunnittelu- ja toimintaympäristöt ovat yhä enemmän Internetissä. Tämä vaatii yrittäjiltä uudenlaista ajattelutapaa sekä sähköisen liiketoiminnan työkalujen ja toimintaympäristöjen ymmärtämistä, kertoo MORE Business Services Oy:n toimitusjohtaja Berit Virtanen-Thewlis. Hän on yksi asiantuntijakouluttajista ja Verkkoteollisuus ry:n hallituksen jäsen.

Kotimaisen verkkoliiketoiminnan kehittämiseen tähtäävä ja verkkoteollisuuden edunvalvojana toimiva Verkkoteollisuus ry tuo koulutukseen alan uusinta osaamista.
- Teknologisesti laadukkaan verkkopalvelun hankkiminen ei ole ollut yrityksille viime vuosina ongelma. Ongelmana on pikemminkin ymmärtää, kuinka liiketoimintaa laajennetaan Internetiin. Miten yritystä pitäisi markkinoida verkossa, kuinka maksuliikenne tulisi hoitaa, miten analytiikkaa hyödynnetään - nämä ovat ne kipupisteet, joiden parissa suurin osa etenkin pienistä yrityksistä painii, toteaa Verkkoteollisuus ry:n toimitusjohtaja Jani Muhonen.

- TAKKin järjestämä koulutus antaa monipuolisen näkemyksen verkkoliiketoimintaan, koska yrittäjä laatii koulutukseen liittyvät syventävät tehtävät omaan yritystoimintaan liittyen ja sitä kehittäen, muistuttaa TAKKin koulutuspäällikkö Jouni Hanhinen.

Berit Virtanen-Thewlis, toimitusjohtaja, More Business Services Oy, 050|511 4460, berit.virtanen@morebiz24.comi

Jani Muhonen, toimitusjohtaja, Verkkoteollisuus ry, 0400 191 646, jani.muhonen@verkkoteollisuus.fi

Jouni Hanhinen, koulutuspäällikkö, TAKK, 044 7906 106, jouni.hanhinen@takk.fi

Marica Hannus, koulutussihteeri, Pirkanmaan oppisopimuskeskus, 050 5555 525, marica.hannus@pirko.fi

MORE Business Services Oy tarjoaa kaikki markkinointiviestinnän palvelut yhdestä paikasta. Laajaan valikoimaamme kuuluu vaikuttavia markkinointia ja myyntiä tehostavia viestintä- ja markkinointipalveluja strategia- ja konseptisuunnittelusta brändi- ja PR-viestintään sekä digitaaliseen viestintään. MORE on enemmän kuin perinteinen mainos- tai viestintätoimisto. Kun vaadit MORE, saat MORE: www.morebiz24.com.