Yrjö Sulavuori Soraset Yhtiöiden ja Niska & Nyyssösen johtoon

Valtakunnallinen maanrakentaja Soraset Yhtiöt Oy ja siihen yhdistyvä infra-alan yhtiö Niska & Nyyssönen Oy ovat nimittäneet uudeksi toimitusjohtajakseen Yrjö Sulavuoren 12.7.2010 alkaen.

Yrjö Sulavuori on toiminut aikaisemmin Metoksen kansainvälisen yksikön johtajana.

− Uskomme, että h
änen pitkä kokemuksensa organisaatioiden yhdistäjänä ja kehittäjänä tuo laajenevaan yritykseen tarvittavaa osaamista. Vahvaa strategista näkemystä ja kokemusta tarvitaan, kun luotsaamme kahta ammattilaisorganisaatiota kohti vahvaa kasvua, toteaa Niska & Nyyssösen hallituksen puheenjohtaja Petri Uitus.

Yrjö Sulavuori
astuu Soraset Yhtiöiden ja Niska & Nyyssösen johtoon luottavaisin mielin. Yhtiöillä on tällä hetkellä yli 200 miljoonan euron tilauskanta.

− Soraset Yhtiöiden ja Niska & Nyyssösen yhdistyminen on mielenkiintoinen haaste ammattijohtajalle. Yhtiöiden kaikenkattava osaaminen maa- ja infrarakentamisessa nostaa yrityksen muiden isojen maanrakennusyritysten joukkoon. Yhdistyminen antaa muodostuvalle yritykselle loistavan mahdollisuuden toteuttaa suuria urakoita ilman työyhteenliittymää ja asiakkaillemme entistäkin parempaa ja monipuolisempaa palvelua.

Yhtiöiden yritys- ja organisaatiojärjestelyt
avaavat uusia ovia myös yhtiöiden vastuuhenkilöille ja muulle henkilökunnalle.

− Uudella yhtiöllä on tukenaan vahva visio ja osaamista toteuttaa se.
Vision toteuttavat vastuuhenkilöt yhdessä koko muun henkilöstön kanssa. Strategiset avainpaikat on kaikki miehitetty huippuluokan osaajilla, Petri Uitus toteaa.

Soraset Yhtiö
t tulee vahvistamaan toiminnallisen organisaation lisäksi hallitustaan kahdella uudella ammattilaisella. Heidän nimityksensä julkistetaan tuonnempana.

Petri Uitus, hallituksen puheenjohtaja (NN) puh. 050 3803 100, petri.uitus@soraset.fi
Matti Kyntäjä, hallituksen puheenjohtaja (Soraset) puh. 0400 234 482, matti.kyntaja@mkinsinooritoimisto.net
Yrjö Sulavuori, toimitusjohtaja puh. 0400 851 000, yrjo.sulavuori@soraset.fi

Mediamateriaalit:
Eklekti Finland Oy, puh. 040 511 4460, info@eklektifinland.fi

Soraset Yhtiöt ja Niska & Nyyssönen lyhyesti
Maarakentamisen vahvojen ammattilaisten toiminnot yhdistyivät kun Niska & Nyyssönen Oy:n osakekanta siirtyi Soraset Yhtiöt Oy:lle toukokuussa 2010. Soraset Yhtiöt Oy on yhdistymisensä jälkeen yksi Suomen suurimmista maan- rakentajista. Yhtiöt toimivat lähes kaikilla maa- ja infrarakentamiseen liittyvillä alueilla. Yhtiöiden liikevaihto oli viime vuonna 126 miljoonaa euroa ja ne työllistävät yhteensä noin 300 rakennusalan ammattilaista. Molemmat yhtiöt jatkavat kaupan jälkeen toimintaansa nykyhenkilöstönsä voimin. Yhtiöt yhdistyvät vuoden 2010 loppuun mennessä. Lisätietoja: www.soraset.fiwww.niska-nyyssonen.fi

Avainsanat: