• Brand United/

Zocca Designin Lastenklinikan K10 laajennusosan sisustuskampanja Facebookissa sai ennätysmäärän ihmisiä mukaan

Pirkanmaalainen sisustustuotteiden maahantuontiliike Zocca Design sai viidessä päivässä ennätysmäiset 7 500 Facebook-fania ja 16 000 tapahtumaosallistujaa, kun se lupasi somistaa ilmaiseksi Lastenklinikan K10 laajennusosan, tulevan S10-osaston. Facebook-kampanja poiki yrityksiltä ja yksityisiltä lukuisia yhteenottoja, joilla he tarjosivat apuaan. Vapaaehtoisvoimin uusittu sytostaattiosasto S10 avataan 7.4.2011.

Sisustuskampanja sai alkunsa, kun Lastenklinikan K10 syöpä- ja veritautiosaston hoitaja Pauli Härkönen ja osastonhoitaja Nina Santala halusivat ostaa osastolle Zocca Designista sisustustarroja. Osastolle oli vapautunut pitkän odotuksen jälkeen tilat teho-osaston siirtyessä uusiin tiloihin. Teho-osaston entiset tilat eivät kuitenkaan sopineet Lastenklinikan käyttöön sellaisinaan, vaan ne vaativat kunnostusta ja viihtyisyyden lisäämistä.

– Kun kävimme osastolla ja näimme, että hoitajat tekivät omien töidensä ohella remonttia, päätimme lahjoittaa sisustustarrat ilmaiseksi. Helsingin kaupunki oli kustantanut vain rakenteelliset remonttityöt kuten seinien purkamiset. Huomasimme pian, etteivät tarrat tartu harmaaksi pinttyneisiin seiniin, joten seinät piti myös maalata uudelleen ennen tarrojen asennusta, kertoo Zocca Designin hallituksen puheenjohtaja Sami Kallioniemi.

Hän ja Zocca Designin toimitusjohtaja Piia Raita päättivät yhdessä Pauli Härkösen ja Nina Santalan kanssa järjestää Facebookissa kampanjan, jolla viesti Lastenklinikan tulevan sytostaattiosaston remonttiavun tarpeesta leviäisi mahdollisimman tehokkaasti niin, että osasto saisi tukea myös muilta ihmisiltä ja yrittäjiltä.

Kampanja alkoi keskiviikkona 23.3.2011 seinien maalauksella, johon saatiin myös muita yrityksiä mukaan.
- Tärkein motivaatiomme on halu auttaa. Haluamme kampanjalla osoittaa, että apua on monenmuotoista ja rohkaista muitakin pieniä yrityksiä samanlaiseen toimintaan, toteaa Piia Raita.

Tapahtumaan on osallistunut Facebookin kautta jo yli 16 000 ihmistä. Tapahtuman Facebook-osoite on https://www.facebook.com/event.php?eid=160513334006100. Lastenklinikan osastolle pääsee tutustumaan ja kuvaamaan avajaispäivänä 7.4.2011.

Lisätietoja: Piia Raita, toimitusjohtaja, Zocca Design, puh. 045 3406422, sähköposti: info@zocca.fi

Zocca Design on Toijalasta käsin toimiva maahantuonti- ja jakeluyritys, joka tuo Suomeen tyylikkäitä sisustustuotteita. Näitä ovat mm. sisustustarrat, tapetit, tekstiilit, peilit ja muut sisustustarvikkeet. www.zocca.fi