Artulle tarkkuus on valttia sähkö- ja automaatioalan asennustöissä

Bravidan Oulun sähköurakoinnin yksikössä kesätöissä oleva Arttu valmistuu loppuvuodesta sähkö- ja automaatioalan sähköasentajaksi OSAO:n ammattiopistosta. Arttu suoritti Bravidalla työharjoittelun tämän vuoden huhtikuussa, joka sujui mainiosti, joten Arttu jatkoi suoraan kesätöihin.

”Peruskoulun jälkeen en oikein tiennyt, mitä halusin opiskella. Sen tiesin, etten halunnut lukioon. Katsoin erilaisia ammatillisia vaihtoehtoja, joista sähköala kiinnosti eniten. Alaan liittyy selkeästi vahvuudet, joita arvostan, kuten tarkkaavaisuus ja huolellisuus. Itselle etenkin tarkkuus on todella tärkeää, sillä haluan tehdä kaiken mahdollisimman tarkasti”, Arttu kertoo päätymisestään opiskelemaan sähköalaa.

”Sähköala on myös itsessään tosi monipuolinen. Se tarjoaa työllistymisen kannalta monia eri vaihtoehtoja. Opiskelen itse sekä sähkö- että automaatioasennusta, joten se jo itsessään tuo käytännössä pätevyyden kahdelle eri alalle. Lisäksi sähkön parissa työskentely on osoittautunut mukavammaksi, kuin osasin olettaa. Olen tykännyt tosi paljon ja alavalinta tuntuu itselle oikealta”, Arttu sanoo.

”Opinnoista mieleen on jäänyt etenkin työmaakurssi, jolloin pääsimme harjoittelemaan työmaalla työskentelyä oikeaan kohteeseen. Olimme Hiukkavaarassa koulutyömaalla, jossa asensimme sähköjä rivitaloasuntoihin ja se oli oikein mukavaa hommaa”, Arttu muistelee opintojaan.

”Olen viihtynyt Bravidalla hyvin. Olen tällä hetkellä töissä isolla työmaalla, jossa teen pääsääntöisesti lamppujen asentamista, kytkemistä ja kaapelinvetoa. Meitä on täällä useampi kesätyöntekijä sekä oppisopimusopiskelija ja meillä on oikein hyvä yhteishenki. Kokeneemmat asentajat ovat tukena ja auttavat aina, kun on tarve”, Arttu kuvailee kesätyökokemustaan.

”Suosittelen ja kannustan hakemaan Bravidalle kesätöihin, jos on ahkera ja intohimoinen tyyppi, joka tykkää ja haluaa tehdä hommia”, Arttu päättää.

Haluaisitko sinä työskennellä Bravidalla? Katso avoimet työpaikkamme tästä ja hae heti!

Hyvällä kiinteistöllä on merkitystä. Siksi Bravida. Olemme Pohjoismaiden johtava kestävien kokonaisratkaisujen toimittaja service- ja urakointipalveluissa. Autamme asiakkaitamme luomaan toimivia ja kestäviä kiinteistöjä. Bravidan pitkän aikavälin tavoitteena on ilmastoneutraali toiminta koko arvoketjussa vuoteen 2045 mennessä. Meillä on 12 000 työntekijää ja toimintaa yli 180 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Bravidan osake on noteerattu Tukholman Nasdaq-pörssissä. www.bravida.fi