Bravida Finland mukana Paraisten uuden monitoimihallin rakentamisessa - ”Liikunta kuuluu kaikille”

Bravida vastaa Paraisten monitoimihallin lämpö-, vesi-, viemäri- ja jäähdytystöistä. Kokonaisvastuurakentamisen hanke mahdollistaa Bravidan osallistumisen projektiin aina sen suunnittelemisesta saakka, minkä avulla voidaan taklata parhaalla mahdollisella tavalla mahdolliset kriittiset pisteet urakassa.

1 475 neliön kokoinen monitoimihalli keskittyy palvelemaan valmistuessaan erityisesti urheiluseuroja harrastus- ja kilpatoiminnassa sekä kouluja liikunta- ja juhlasalina. Parainen on tunnettu käsipalloilusta, joten monitoimihallin uudet tilat mahdollistavat lajin suosion kasvattamisen alueella. Samalla esteettömyyskysymykset on otettu erityisesti huomioon kohteen suunnittelussa, mikä edistää myös apulaitteilla liikkuvien liikuntamahdollisuuksia Paraisilla.

“Monitoimihalli on myös Aura Rakennukselle tärkeä hanke ja se tarjoaa meille mahdollisuuden laajentaa työkantaamme entisestään”, tuotannon johtaja Petri Hyttinen kuvailee projektia.

Monitoimihallin rakentaminen alkoi syyskuussa 2023 ja sen on määrä valmistua elokuussa 2024. Bravida aloittaa pohjaviemärityöt loka-marraskuun vaihteessa ja loput työt saatetaan valmiiksi ensi vuoden puolella.

Kohde rakentuu viereisen liikuntahallin kylkeen ja kooltaan pienempi halli on käytössä koko urakan ajan. Sijainniltaan Parainen sijaitsee Turun saaristossa, jonka vuoksi paikalle kuljetaan siltojen kautta. Tämän vuoksi projektin aikataulutus on tärkeää samalla, kun otetaan huomioon monitoimihallia ympäröivät koulut.

”Oppilaiden ja opettajien turvallisuus ei saa häiriintyä projektin aikana, jonka takia on tärkeää tehdä työt niin, että niistä aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa koulujen toiminnalle. Myös käytössä olevan pienemmän liikuntahallin toiminta projektin ajan on turvattava”, kertoo Bravidan yksikönjohtaja Janne Kauppinen.

Bravida tyytyväinen projektin etenemiseen

Bravidan osalta projekti on edennyt odotetusti. Laskelmien jälkeiset suunnitelmat ovat edenneet jouhevasti ilman suurempia ongelmia tai haasteita. “Luotamme, että Bravida KVR-urakoitsijana pysyy aikataulussa ja tekee laadullisesti hyvää työtä. Tunnemme paikallisen johdon ja heidän ammattitaitonsa ennestään ja yhteistyömme on sujunut hyvin”, Hyttinen kertoo.

”Projekti on edennyt tähän asti hyvin. Kun suunnitelmat tehdään huolellisesti, niiden pohjalta on hyvä jatkaa urakan toteuttamiseen. Olemme suuri konserni ja osaava kumppani kokonaisvastuurakentamisen hankkeissa. Meiltä löytyy ammattitaitoa hoitaa maaliin myös urakat, joissa vaaditaan kokemusta sekä laajaa osaamista. Vahvuutemme on mahdollisuutemme tarjota kaikkia eri tekniikkalajeja kiinteistöjen tarpeisiin”, kuvailee Bravidan tarjouslaskija Kimmo Kulo.

Bravida on tehnyt sopimuksen urakasta Aura Rakennus Länsi-Suomi Oy:n kanssa.

Lisätietoja:

Janne Kauppinen