Bravida Finland Oy:n liikevaihto ja tilauskanta hyvässä kasvussa

14. heinäkuuta 2023

Talotekniikan yhtiö Bravida Finlandin liikevaihto ylsi toisella vuosineljänneksellä 48,3 miljoonaan euroon. Kasvua edelliseen vuoteen tuli 22 prosenttia. Liikevoitto ennen liikearvopoistoja jäi vuoden takaisesta ja oli 1,43 miljoonaa euroa, joka vastaa 3,0 prosentin kannattavuutta

Uusia tilauksia Bravida Finland sai huhti-kesäkuussa 55,1 miljoonan euron arvosta ja tilauskanta kasvoi ennätystasolle 116,1 miljoonaan euroon, mikä on 35 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten.

”Kasvuun olemme tyytyväisiä, mutta kannattavuus olisi voinut olla parempi. Jotkut pitkäkestoiset ja kiinteähintaiset projektit ja alaskirjaukset joissakin projekteissa ovat rasittaneet tulosta. Keskittymme nyt erityisesti kannattavuuteen, ja siksi olemme entistäkin tarkempia projektien valinnassa sekä hankinnoissa ja hinnoittelussa”, Bravida Finlandin toimitusjohtaja Marko Holopainen kuvaa yhtiön tilannetta.

Bravida Finland panosti vuosineljänneksellä kahdella yrityskaupalla palveluliiketoimintaan, automaatioon ja energiatehokkuuteen. Vahva tase ja markkinatilanne mahdollistavat yritysostot myös jatkossa.

”Markkinoilla on edelleen ostomahdollisuuksia ja hintataso on rauhoitunut tämän vuoden aikana ”, Marko Holopainen muistuttaa.

”Korkea inflaatio, korkojen nousu ja heikentyneet suhdanteet vaikeuttavat yhä tulevaisuuden arviointia, mutta palveluliiketoiminnassa ja korjausrakentamisessa odotamme kysynnän pysyvän ennallaan. Sähköistäminen, digitalisaatio ja kiinteistöjen energiatehokkuuden parantaminen esimerkiksi aurinkopaneelien avulla luovat kysyntää palveluillemme”, hän jatkaa.

Bravida-konsernin liikevaihto oli tammi-kesäkuussa 1,3 miljardia euroa*, jossa kasvua viime vuodesta 20,1 prosenttia. Liikevoitto ennen liikearvopoistoja kasvoi 15,8 prosenttia ja oli 67,7 miljoonaa euroa. Uusia tilauksia kertyi 1,2 miljardia euroa ja tilauskanta oli 1,4 miljardia euroa.

*Laskettu 14.7.2023 valuuttakurssilla

Lue konsernin tulosraportti täältä https://www.bravida.fi/investors/

Lisätietoja:

Marko Holopainen
toimitusjohtaja, Bravida Finland Oy
marko.holopainen@bravida.fi

Hyvällä kiinteistöllä on merkitystä. Siksi Bravida. Olemme Pohjoismaiden johtava kestävien kokonaisratkaisujen toimittaja service- ja urakointipalveluissa. Autamme asiakkaitamme luomaan toimivia ja kestäviä kiinteistöjä.

Bravidan pitkän aikavälin tavoitteena on ilmastoneutraali toiminta koko arvoketjussa vuoteen 2045 mennessä. Meillä on 13 000 työntekijää ja toimintaa yli 180 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Bravidan osake on noteerattu Tukholman Nasdaq-pörssissä. www.bravida.fi