Bravida Finland Oy ostaa Prosessiautomaatio Oy:n ja laajentaa automaatio-osaamistaan Lounais-Suomen alueella

Bravida ostaa suomalaisen Prosessiautomaatio Oy:n ja laajentaa näin rakennusautomaatio-osaamistaan Lounais-Suomessa. Ostettavalla yrityksellä on 10 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 2,4 miljoonaa euroa.

29.8.2024

Prosessiautomaatio Oy tarjoaa kokonaisvaltaisia rakennusautomaatiopalveluita järjestelmien suunnittelusta urakointiin ja saneeraukseen sekä ylläpitoon ja etäpalveluihin. Yrityksen erikoisosaamiseen kuuluvat mm. lämpöpumppujärjestelmien automatisointi, puhdastilojen automaatioratkaisut ja antureiden kalibrointipalvelut. Rakennusautomaation lisäksi yritys tarjoaa rakennussähkön suunnittelu-, urakointi- ja asennuspalveluita. Yhtiön toimisto sijaitsee Raisiossa.

"Yrityskauppa tukee Bravidan strategiaa, ja sen myötä Bravidan automaatioliiketoiminnan osuus kasvaa kotimaassa noin 20 miljoonaan euroon. Yrityskauppa on myös askel kohti visiotamme tulla automaation markkinajohtajaksi Pohjoismaissa, jossa osuutemme on tällä hetkellä konsernitasolla noin 100 miljoonaa euroa. On hienoa vahvistaa alueellista rakennusautomaatio-osaamistamme etenkin Lounais-Suomen alueella ja saada lisää automaation ammattilaisia joukkoomme. Haluan toivottaa Prosessiautomaatio Oy:n työntekijät lämpimästi tervetulleiksi Bravidalle", kommentoi Bravida Finland Oy:n toimitusjohtaja Marko Holopainen.

”Osana Bravidaa meillä on mahdollisuus palvella asiakkaitamme entistä paremmin ja voimme jatkossa tarjota esimerkiksi rakennusautomaatiojärjestelmien huolto- ja etävalvontapalveluja aiempaa laajemmin. Valtakunnallisena toimijana Bravida mahdollistaa myös maantieteellisesti laajemman asiakaskunnan tavoittamisen. Bravida on panostanut automaatioliiketoimintaansa vahvasti viime vuosien aikana ja on ilo tulla osaksi uudistuvaa sekä jatkuvasti kehittyvää yhtiötä”, kommentoi Prosessiautomaatio Oy:n toimitusjohtaja Janne Seppälä.

Yrityskauppa astuu voimaan 30.8.2024.

Tämä on Bravidan yhdeksästoista yritys-/liiketoimintaosto Suomessa.

Lisätietoja antaa:

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Bravida Finland Oy. Puh: +358 400 458158.

Hyvällä kiinteistöllä on merkitystä. Siksi Bravida. Olemme Pohjoismaiden johtava kestävien kokonaisratkaisujen toimittaja service- ja urakointipalveluissa. Autamme asiakkaitamme luomaan toimivia ja kestäviä kiinteistöjä.

Bravidan pitkän aikavälin tavoitteena on ilmastoneutraali toiminta koko arvoketjussa vuoteen 2045 mennessä. Meillä on 14 000 työntekijää ja toimintaa yli 190 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Bravidan osake on noteerattu Tukholman Nasdaq-pörssissä. www.bravida.fi