• Bravida Finland/

Bravida Finland solmi puitesopimuksen Hyvinkään kaupungin kanssa - ”Haluamme varmistaa tiiviin yhteistyön ja joustavan sekä toimivan kiinteistöjen korjausrakentamisen ja ylläpidon”

Bravida Finland on tehnyt puitesopimuksen Hyvinkään kaupungin kiinteistöjen korjausrakentamisesta ja huollosta yhteistyössä ATL Rakennushuolto Oy:n kanssa. Sopimus kattaa kaikki Hyvinkään kaupungin omistamat kiinteistöt kuten koulut, päiväkodit ja yleishyödylliset kiinteistöt. Puitesopimukseen kuuluu ilmanvaihto-, sähkö-, ja lämpö-, vesi-, sekä viemärityöt ja työnjohtotehtävät.

Bravida on mukana kehittämässä Hyvinkään kaupungin kiinteistöjä uudessa puitesopimuksessa, joka sisältää sekä korjausrakentamista että huoltokorjauksia. Sopimus on astunut voimaan maaliskuussa 2024 ja se sisältää vuoden kiinteän sopimusjakson sekä kahden vuoden erillisen option. Tehty puitesopimus on palvelu-urakoinnin sopimus, joka mahdollistaa korjausrakentamisen urakoiden tilaamisen palveluna. Tämä tarkoittaa jatkuvaa yhteistyötä tilaajan ja toimijan välillä sekä yhteistyömallin jatkuvaa kehittämistä. Sopimusmalli mahdollistaa tilaukset korjausurakka kerrallaan, jolloin voidaan siirtyä joustavasti kohteesta toiseen.

”Hyvinkään kaupunki haluaa kehittää kiinteistökantaa taloudellisesti kestävään ja vastuulliseen suuntaan. Panostamme kiinteistökannan kuntoon ja erityisesti talotekniikan toimivuuteen. Hyvinkäällä sisäilmahaasteet ovat hyvin hallinnassa ja energiatehokkuus on korkealla. Haluamme olla edelläkävijöitä kiinteistönpidon tiedolla johtamisessa”, kertoo Hyvinkään kaupungin kiinteistöjohtaja Antti Nikkanen

”Sopimuksen myötä pidetyssä aloituspalaverissa voin todeta, että Hyvinkään kaupungin, ATL Rakennushuolto Oy:n sekä Bravidan arvot yhteistyöstä sopivat hyvin yhteen. Vaikuttaa siltä, että meillä kaikilla on hyvin samat lähtökohdat yhteistyölle. Odotamme innolla alkavaa yhteistyötä Hyvinkään kaupungin kanssa ja toivomme pystyvämme luomaan Hyvinkään kaupungille entistä toimivammat ja turvallisemmat tilat käyttäjille”, sanoo Bravidan pääkaupunkiseudun service-yksikön yksikönjohtaja Joni Salo

Ensimmäiset puitesopimuksen alla tehtävät hankkeet ovat suunnitteilla ja ne sisältävät mm. koulujen äänieristyksen parantamista sekä opettajanhuoneen peruskorjaamista. ”Olemme tottuneet toimimaan vastaavanlaisissa kiinteistöissä kuin Hyvinkään kaupungin kiinteistöt, joten tiedämme, miten korjausurakat ja tilojen kehitys kannattaa toteuttaa. Meidän on myös huomioitava, että peruskorjauksien ja parannusten ajan kiinteistöjä käytetään lähes normaalisti, joten huomioimme korjausurakoiden aikana myös tilojen käyttäjät”, Salo kommentoi.

”Meille kiinteistöjen vastuullisuus on tärkeää. Kiinnitämme jatkossa entistä enemmän huomiota päästötehokkuuteen ja kiinteistöjen terveellisyyteen mm. kemikaalikuormituksen osalta. Hyvinkäällä käyttäjän hyvinvointi ja turvallisuus tulevat ensin”, Nikkanen kuvailee.

Bravida on tehnyt sopimuksen Hyvinkään kaupungin kanssa ja toimii sopimuksessa yhteistyössä ATL Rakennushuolto Oy:n kanssa.

Joni Salo
Yksikönjohtaja, service-yksikkö pääkaupunkiseutu
joni.salo@bravida.fi
+358 40 585 2285