• Bravida Finland/

Bravida tekee Kivenlahteen nousevan Hybridiarenan sprinkleriurakan – ”Varmistamme, että monipuolinen areena palvelee asiakkaitaan paloturvallisesti”

Bravida tekee sprinkleriurakan KVR-hankkeen Kivenlahden metroaseman läheisyyteen rakentuvaan Hybridiarenaan. Areena on kooltaan 15 000 neliömetriä ja sen rakentaminen alkoi 2023. Areena palvelee valmistuessaan asiakkaita asiakkaitaan liikunta-, kulttuuri-, ja tapahtuma-areenana ja yrityksille digitaalisena ja fyysisenä tapahtuma-alustana.

”Kivenlahden Hybridiarena on monipuolisuudessaan ja laajuudessaan poikkeuksellinen kokonaisuus. On hienoa päästä rakentamaan tätä täysin uudenlaista elämysareenaa, joka tarjoaa valmistuttuaan espoolaisille monipuolisia elämyksiä niin liikunnan, kulttuurin kuin tapahtumien parissa. Firalla on pitkä kokemus vaativistakin toimitilarakentamisen hankkeista”, sanoo Fira Rakennus Oy:n työpäällikkö Niko Hänninen.

Bravida vastaa koko kohteen kaikista sprinkleriasennuksista kokonaisvastuurakentamisen hankkeena, mikä mahdollistaa Bravidan mukanaolon urakassa aina sen suunnittelusta saakka. Näin mahdolliset riskit pystytään hankkeessa taklaamaan nopeasti ja urakkaan löydetään kustannustehokkaimmat ratkaisut. ”Kerrokset on kohteessa jaettu useisiin lohkoihin. Tämä tarkoittaa, että aikataulu on suunniteltava tarkkaan, jotta tilat valmistuvat ajallaan. Samalla aikataulussa on huomioitava Hybridiarenan monipuoliset tilat ja niiden asennukset”, Bravidan sprinklerin yksikönpäällikkö Joni Lohimies kertoo urakasta.

Hybridiarena palvelee valmistuessaan asiakkaitaan monipuolisesti eri tiloilla. Bravidalle se tarkoittaa sprinkleriurakan osalta tarkkaa suunnittelua ja räätälöintiä, jotta kaikki sprinkleriasennuset tukevat tilojen käyttötarkoituksia. ”Esimerkiksi areenalle rakentuvassa jääkiekon taitoharjoittelukeskuksessa täytyy olla tarkkana asennuksissa ja varmistaa, että ne suojataan hyvin. Kattoon lentävä kiekko voisi muuten aiheuttaa jääkiekkopelille märän lopun, jos se osuisi suojaamattomaan sprinkleriin”, Lohimies sanoo.

Kerroksia Hybridiarenassa on yhteensä seitsemän. Lisäksi katolle rakentuu kattoterassi, jossa on ulkoilmabaari, ravintola sekä lasikatettu uima-allas. Bravida on aloittanut jo työt kohteessa ja areenan on määrä olla valmis lokakuussa 2024. ”Meillä on lähtenyt yhteistyö kohteen osalta hyvin käyntiin ja uutta areenaa on rakentamassa osaava sekä hyvällä yhteishengellä varustettu tiimi. Olemme löytäneet areenalle sprinkleriurakan osalta kustannustehokkaimmat ratkaisut asiakkaiden tarpeiden mukaisesti”, Bravidan sprinklerin yksikönjohtaja Mika Hyväri kertoo. ”Valitsimme Bravidan kohteen sprinkleriurakkaan, koska he vakuuttivat meidät ammattitaidollaan ja heillä on ratkaisunhakuinen ote työhön”, Hänninen perustelee valintapäätöstä.

Bravida on tehnyt sopimuksen kohteesta Fira Rakennus Oy:n kanssa.

Joni Lohimies
Sprinkleriyksikön yksikönpäällikkö - Bravida Finland Oy