Bravida teki Suomessa jo viidennen yritysostonsa

Bravida ostaa suomalaisen Ab Hangö Elektriska - Hangon Sähkö Oy:n ja vahvistaa näin asemaansa Etelä-Suomen alueella. Ostettavalla yrityksellä on 90 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 15 miljoonaa euroa.

Hangon Sähkö Oy tarjoaa sähkö- ja LVI-teknisiä kokonaisratkaisuja asiakkailleen Suomessa ja Ruotsissa. Merkittävä osa liiketoiminnasta koostuu service-palveluista.

Yritysoston myötä Bravidan asema Etelä-Suomessa vahvistuu entisestään.

– Bravidalla on selkeä strategia kasvaa Suomessa. Yritysoston kautta meistä tulee entistä vahvempi kokonaisratkaisujen toimittaja Etelä-Suomen alueella. Hangon Sähkö Oy on hyvin toimiva yritys ja se on selkeästi johdettu. Nämä seikat antavat hyvän pohjan kehittää toimintaamme yhdessä, kertoo Mattias Johansson, Bravidan konsernijohtaja.

Hangon Sähkö Oy:n pääkonttori on Hangossa ja sillä on toimisto myös Billnäsissä. Yrityksellä on toimintaa myös Ruotsissa.

– Haluan kehittää toimintaamme edelleen ja se on mahdollista Bravidan omistuksessa. Meistä tulee suurempia ja vahvempia yhdessä, sanoo Jörgen Henriksson, joka omistaa Hangon Sähkö Oy:n yhdessä Henry Holmgårdin kanssa.

Henry Holmgård jää eläkkeelle yritysoston myötä ja Jörgen Henrikssonista tulee Bravida Finlandissa yksikönjohtaja.

Tämä on Bravidan viides yritysosto Suomessa. Vuonna 2015 Bravida osti Peko-konsernin sekä Halmesvaara-konsernin. Tämän jälkeen Bravida on kasvanut Asentaja Groupin sekä Adison Oy:n yritysostoilla.

Lisätietoja antaa:
Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Bravida Finland Oy. Puh: +358 400 458158.

Bravida on Pohjoismaiden johtava taloteknisten ratkaisujen kokonaistoimittaja, joka työllistää yli 11 000 ammattilaista. Bravida toimii yli 160 paikkakunnalla Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Bravida Finland työllistää noin 600 ammattilaista ja tarjoaa erikoispalveluita sekä kokonaisratkaisuja sähkö-, lämpö-, vesi-, viemäröinti, ilmanvaihto-, jäähdytys-, sprinkleri-, rakennus-, automaatio- ja turvallisuustekniikoissa ja ne kattavat talotekniikan koko elinkaaren suunnittelusta asennukseen, huoltoon ja ylläpitoon. www.bravida.fi