Bravidalle ja SOK:lle sopimus pääkaupunkiseudun Sokotel-hotellien teknisestä ylläpidosta

Bravidan ja SOK:n sopimus käsittää 14 hotellia pääkaupunkiseudulla. Bravida vastaa hotellien teknisten laitteiden ylläpidosta. Lisäksi Bravida on tehnyt SOK kanssa S-ryhmätasoisen puitesopimuksen, joka mahdollistaa yhteistyön matalalla kynnyksellä eri puolella Suomea.

Bravidan ja SOK:n sopimuksessa Bravida vastaa Sokotel-hotellien teknisten laitteiden ylläpidosta pääkaupunkiseudulla. Hotelleja on yhteensä 14, ja niiden joukossa ovat muun muassa Solo Sokos Hotel Torni ja Helsinki, Original Sokos Hotel Vaakuna, Presidentti sekä Break Sokos Hotel Flamingo, Radisson Blu Plaza ja Radisson Blu Royal.

”Vastaamme hotellien teknisten järjestelmien ylläpidosta, huollosta ja tarvittaessa pienkorjaus- ja muutostöistä. Tietyt järjestelmät huolletaan tarkoin väliajoin, eli kerran tai kahdesti vuodessa, ja lisäksi SOK voi tilata meiltä erillistöitä ja apua tarpeen mukaan”, kertoo Bravidan yksikönjohtaja Joni Salo.

Teknisiin laitteisiin lukeutuu useampi eri osa-alue, kuten ilmanvaihto-, lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmät, sähkökeskukset ja -laitteet, turvavalot, sprinkleri, rakennusautomaatio ja savunpoisto.

”Samassa yhteydessä Bravida solmi valtakunnallisen S-ryhmäryhmätasoisen puitesopimuksen SOK:n kanssa. Eli kun missä päin tahansa Suomea SOK:lle tulee tarvetta kiinteistöjen service-toimille, he voivat sopia niistä Bravidan kanssa paikallisesti”, Salo avaa.

Sujuvilla huolloilla iso merkitys hotellien toiminnalle

Sujuva huoltokumppani on tärkeä osa hotellien toimintaa – hotellit kun ovat asiakkaiden käytössä 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä.

”Meille on tärkeää, että kiinteistöjämme huoltava kumppani on luotettava ja tavoitettavissa nopeastikin. Samalla innovatiiviset huoltoratkaisut ovat avainasemassa onnistuneen yhteistyön kannalta. Valitsimme Bravidan kumppaniksemme, koska uskomme heidän täyttävän tarvitsemamme kriteerit,” sanoo SOK Kiinteistöässän Head Of Real Estate Management Toni Lehkonen.

Käytännössä Bravidalla on nimetty eri palveluiden vastuuhenkilöitä, jotka pitävät huolta hotellien arjen tarpeista ja vuosihuolloista. Lisäksi on nimetty asiakkuudesta vastaava bravidalainen, joka toimii yhteyshenkilönä päivittäisessä tekemisessä ja pitää huolta yhteistyön sujuvuudesta.

”Olemme rakentaneet prosessin niin, että pystymme palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja olemaan luottamuksen arvoinen joka päivä. Erilaisissa toimenpiteissä on tärkeää huomioida Sokotelin asiakkaiden viihtyvyys. Heille hotelliyöpyminen on elämys, jonka puitteista me pyrimme omalta osaltamme huolehtimaan ja toisaalta vaikuttamaan heidän vierailuihinsa mahdollisimman vähän”, Salo kuvailee.

Yhteistyöllä on iso merkitys Bravidalle.

”Tämä on iso sopimus ja tärkeä asiakkuus Bravidalle. Sopimus osoittaa, miten tärkeä tekijä Bravida on alalla tuottamassa palveluita ja ratkaisuja luotettavasti”, Salo kuvailee.

Sopimus alkoi 1.1.2023.

Joni Salo