• Bravida Finland/

Bravidan Etelä-Suomen alueen linjasaneerauksen uusi yksikönjohtaja Sami Koskela korostaa: ”Bravidalla on merkittävä rooli energiatehokkuuden kehittämisessä”

Bravida Finlandin linjasaneerauksen yksikönjohtajana aloittanut Sami Koskela tuo vahvaa osaamista sekä linjasaneeraushakkeiden urakoinnista että konsultoinnin puolelta. Viimeisimmässä tehtävässään Sami toimi Swecolla linjajohtajana. ”Olen toiminut käytännössä koko urani rakennusalalla, ja linjasaneerausten parissa vuodesta 2007. Vuonna 2007 perustin Uudenmaan Projektinjohtopalvelut Oy:n (nykyinen Tahcon Oy), jota vedin 10 vuotta. Sen jälkeen siirryimme osaksi Unite Founders -yhteisöä, josta päädyin Swecolle linjajohtajaksi”, PKS linjasaneerauksen yksikönjohtaja Sami Koskela kertoo taustastaan.

Bravida Finlandin Etelä-Suomen alueen linjasaneerauksen yksikönjohtajana aloittanut Sami Koskela tuo vahvaa osaamista sekä linjasaneeraushakkeiden urakoinnista että konsultoinnin puolelta. Viimeisimmässä tehtävässään Sami toimi Swecolla linjajohtajana. ”Olen toiminut käytännössä koko urani rakennusalalla, ja linjasaneerausten parissa vuodesta 2007. Vuonna 2007 perustin Uudenmaan Projektinjohtopalvelut Oy:n (nykyinen Tahcon Oy), jota vedin 10 vuotta. Sen jälkeen siirryimme osaksi Unite Founders -yhteisöä, josta päädyin Swecolle linjajohtajaksi”, Bravida Finlandin Etelä-Suomen alueen linjasaneerauksen yksikönjohtaja Sami Koskela kertoo taustastaan.

”Koen, että Bravida tekee merkityksellistä työtä tarjoamalla asiakkaille energiatehokkaita ratkaisuja ja sitä kautta auttaa vähentämään kiinteistöjen energiankulutusta. Bravida on talotekniikan ja teollisuuden kokonaisvaltainen osaaja, joka vaikuttaa asiakkaiden kautta hiilikädenjälkeen. Bravida auttaa asiakkaita pienentämään omaa ilmastovaikutustaan”, Sami kuvaa Bravidan toimintaa. ”Rakennukset ja rankentaminen aiheuttavat noin kolmanneksen Suomen kokonaispäästöistä, joten on hienoa, että meillä Bravidalla on mahdollisuus osaltamme auttaa näiden päästöjen vähentämisessä”, Sami sanoo.

Bravidan Etelä-Suomen linjasaneerausyksikkö on merkittävä toimija alalla

Etelä-Suomen alueen linjasaneerausyksikön liikevaihto koostuu noin 600–800 asunnon vuosittaisesta saneerauksesta. ”Bravidan Etelä-Suomen alueen linjasaneerausyksikkö on tunnettu toimija alalla, jonka tekeminen on näyttäytynyt hyvinkin laadukkaana. Yksikkö on kasvanut erilaisten yritysostojen kautta, jotka ovat olleet pitkään alalla toimineita arvostettuja yrityksiä. On hienoa päästä tekemään töitä juuri tässä yksikössä”, Sami hehkuttaa.

”Yksikönjohtajana olen innoissani päästessäni tutustumaan omaan tiimini ja heidän tapaansa toimia. Henkilöstömme on kokenutta ja heillä korkea ammattitaito. Olen kiinnostunut kuulemaan heidän näkemyksiään yksikön toiminnasta sekä mahdollisista kehityskohteista. Tavoitteenani olla apuna ja tukena sekä kirkastaa ajatus sitä, mikä on kilpailuetumme ja missä meillä on varaa kehittyä”, Sami kertoo. ”Uskon, että henkilöstön innostaminen ja osaamisen kehittäminen ovat avain asioita työssä viihtyvyyden kannalta sekä hyvän asiakaskokemuksen luomisessa”, Sami sanoo.

”Etelä-Suomen alueen linjasaneerausyksikön vahvuutena on etenkin KVR-urakointi, mikä tarkoittaa, että pystymme tarjoamaan koko paketin aina suunnittelusta valmiiseen toteutukseen. Toisaalta voimme tarjota osaamistamme myös yhteistoiminnallisten hankkeiden toteutukseen. Oma konsulttitaustani mahdollistaa myös entistä paremman tuen suunnittelu- ja konsulttitoimistoille tulevissa hankkeissa”, Sami päättää.

”On todella hienoa, että saimme Samin asiantuntemuksen, kokemuksen ja näkemykset Etelä-Suomen alueen linjasaneerausliiketoiminnan vahvistukseksi. Linjasaneerauksen markkinanäkymät ovat viime aikoina vaihdelleet voimakkaasti ja tilaajilla on selvästi ollut tarpeita siirtää urakoiden alkua sekä esimerkiksi supistaa urakkaohjelmia. Markkinatilanne on siis haastava, mutta tällä hetkellä niin olemassa oleva tilauskantamme kuin kysyntätilanne markkinoilla antavat Samille hyvät lähtökohdat lähteä kehittämään Bravidan Etelä-Suomen alueen linjasaneerauspalveluita kohti tavoitteita. Toivotamme kaikki Samin oikein lämpimästi tervetulleeksi Bravidalle”, kommentoi Bravidan Etelä- ja Varsinais-Suomen aluejohtaja Antti Siipola.

Sami Koskela
Yksikönjohtaja