Projektipäällikkö Camilla Maunu kokee Bravidan olevan paras työpaikka

Bravidan Raahen prosessiputkiston service-yksikössä työskentelevä projektipäällikkö Camilla Maunu ylennettiin puolustusvoimain lippujuhlan päivänä 4.6.2024 majuriksi. Sotilasarvo on korkein, joka suomalaiselle reservin upseerille yleensä voidaan myöntää. Ennen Bravidalla työskentelyä pietarsaarelainen Camilla on tehnyt pitkän uran armeijassa, jossa karttunutta kokemusta hän on hyödyntänyt nykyisessä tehtävässään.

”Menin Kainuun prikaatiin vuonna 2000 suorittamaan varusmiespalvelusta, jonka jälkeen jäin ylikersanttina sinne töihin. Aloitin kadettikoulun vuonna 2002 ja valmistuin Maanpuolustuskorkeakoulusta maisteriksi ja yliluutnantiksi vuonna 2006. Jatkoin puolustusvoimien palveluksessa aina vuoteen 2014 saakka”, Camilla kertoo taustastaan.

”Olen ollut myös rauhanturvaajana Malissa, Afrikassa EU-johtoisessa rauhanturvaoperaatiossa. Rauhanturvaoperaatiossa oli kaiken kaikkiaan edustajia 21:stä Euroopan maasta. Yhteistyön tekeminen niin laajan kansainvälisen yhteisön kanssa oli todella arvokasta. Siellä saamani kokemus eri kansallisuuksien ja kulttuurien kanssa toimimisesta heijastuu myös nykyiseen työhöni, koska prosessiputkistoissa meillä on isoja kansainvälisiä asiakkuuksia sekä monikulttuurinen työyhteisö”, Camilla kuvailee rauhanturvaajakokemuksen yhtymäkohtia työelämään.

Projektipäällikön tehtävässä Camilla on ollut vuodesta 2021 lähtien.

Projektipäällikön työssä hallitaan suuria kokonaisuuksia

Prosessiputkistoja tehdään teollisuuden kohteisiin, joissa on aina omat erityisvaatimuksensa. ”Putkistoissa voi kulkea esimerkiksi vettä erilaisissa lämpötiloissa, kemikaaleja tai höyryä. Lisäksi teemme jäähdytys- ja lämmitysjärjestelmiä sekä viemäröintiä, joka teollisuuden yhteydessä tarkoittaa poistoputkitusta. Meiltä löytyy osaamista hyvin laajalla skaalalla eri teollisuuden aloille, kuten esimerkiksi elintarvike-, lääke-, kemikaali- tai akkuteollisuus, kaivokset, öljynjalostamot sekä ydinvoima”, Camilla avaa prosessiputkistoyksikön toimintaa.

”Teollisuuden parissa toimiminen tarkoittaa, että tekemisellemme on kovat laatuvaatimukset. Virheellä saattaa olla todella isoja seurauksia. Sen vuoksi projektipäällikön tehtävä vaatii tarkkuutta ja huolellisuutta sekä asennoitumista siihen, että vaikka olisi kuinka kiire, niin työt tehdään aina kerralla kunnolla”, Camilla kertoo.

”Projektipäällikön tehtävä on vastuullinen positiivisella tavalla. Tässä saa hoitaa isoja kokonaisuuksia itsenäisesti ja tukea on aina saatavilla. Tehtävä vaatii ehdottomasti paineensieto- ja mukautumiskykyä. Moni asia toistuu urakasta toiseen, mutta jokainen asiakkuus on omanlaisensa, kuten myös jokainen työmaa. Vaikka meillä olisi omasta mielestämme kuinka hyvät suunnitelmat tahansa, niin usein jokin kuitenkin muuttuu ja siihen on hyvä varautua. Tämä onkin yksi isoimmista asioista, jota olen omalla kohdallani joutunut työstämään. Meillä on kuitenkin hyvä tiimi ja tutut luotettavat yhteistyökumppanit, jotka ovat todella joustavia. Emme siis hätkähdä pienestä”, Camilla kuvaa projektipäällikön tehtävää.

”Bravida on iso yritys, jonka tietotaitoon asiakkaat luottavat ja jolta he odottavat asiantuntijuutta. Jokaisen ei tarvitse yksilöinä olla erityisosaajia, vaan voimme hyödyntää Bravidan laajoja resursseja ja auttaa asiakkaita tekemään hyviä ratkaisuja. Asiakassuhteet ovat teollisuuden parissa toimiessa avain asemassa ja ne perustuvat luottamukseen, jonka ansaitsemme omalla toiminnallamme. Lisäksi, kun työn jälki on laadukasta ja asiakassuhteesta on pidetty hyvää huolta, se auttaa meitä saamaan uusia projekteja. Mitä paremmin tulee erilaisten ihmisten kanssa toimeen, sitä paremmin onnistuu tässä työssä”, Camilla pohtii.

Olen viihtynyt Bravidalla hyvin, tämä on elämäni paras työpaikka

”En ole koskaan tuntenut oloani niin arvostetuksi, kuin Bravidalla. Esihenkilötehtävässä pitää osata toimia porukassa, mutta myös itsenäisesti. On myös hyvä omata itsetuntemusta, jotta tunnistaa omat heikkoutensa ja vahvuutensa. Pitää olla varma siitä mitä tietää ja kysyä aina, jos ei ole varma. Tämä työ vaatii joustavuutta, sillä teemme monien miljoonien eurojen projekteja, jotka ovat valtavia kokonaisuuksia. Emme voi tammikuussa päättää, miten vuosi tulee menemään, joten siinä suhteessa mahdollisuutta joustaa tarvitaan.

Yhteistyö oman lähiesihenkilöni kanssa toimii loistavasti. Työ on haastavaa ja olen saanut vastuuta, mutta aina myös tukea, kun olen sitä tarvinnut. Meidän yksikössämme on aivan huippuporukka, joka on ihan ykkösluokkaa. Olen viihtynyt Bravidalla hyvin. Tämä on elämäni paras työpaikka”, Camilla päättää.

Katso avoimet työpaikkamme tästä ja hae mukaan>>

Hyvällä kiinteistöllä on merkitystä. Siksi Bravida. Olemme Pohjoismaiden johtava kestävien kokonaisratkaisujen toimittaja service- ja urakointipalveluissa. Autamme asiakkaitamme luomaan toimivia ja kestäviä kiinteistöjä. Bravidan pitkän aikavälin tavoitteena on ilmastoneutraali toiminta koko arvoketjussa vuoteen 2045 mennessä. Meillä on 12 000 työntekijää ja toimintaa yli 180 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Bravidan osake on noteerattu Tukholman Nasdaq-pörssissä. www.bravida.fi